Jak správně označit kufr do letadla?
Jak správně označit kufr do letadla tak, aby se v případě ztráty v pořádku dostal opět do Vašich rukou? Označit je nutné především odbavené zavazadlo, které odevzdáváte na check-in přepážce. Pokud máte dotazy či osobní zkušenosti se ztrátou a získáním zavazadla neváhejte napsat do komentářů pod článkem. Děkuji
Jak kufr označit?
Nejvhodnější doporučený postup je označení kufru visačkou s vyplněnou jmenovkou a dalšími údaji. Tuto visačku je ideální pro každou cestu vytisknout 4x. Při letu na dovolenou dáte jednu visačku do kufru (zevnitř) a druhý štítek dáte na kufr (zvenku). Při zpátečním letu pak uděláte to samé. Visačky se nicméně budou lišit označením trasy letu z letiště A do letiště B a na zpáteční cestě naopak z letiště B na letiště A.
Co by nemělo na visačce chybět za údaje?
Nezapomeňte vyplnit údaje jak v českém tak anglickém jazyce!
- jméno a adresa
- email a telefonní číslo s předvolbou
- číslo letu včetně trasy letu (odkud a kam)
- doporučuje se také mít svůj kufr nafocený pro lepší popis v případě ztráty
Kufr je samozřejmě vhodné také zamknout na malý zámeček od něhož máte klíč u sebe.
Jak řešit případnou ztrátu kufru?
Obvykle se na tisíc přepravených zavazadel cca 3 kufry ne vždy ztratí a ke svým majitelům nikdy nedorazí. Letiště se snaží tento poměr neustále zlepšovat. Přibližně 10 zavazadel z tisíci se sice ztratí, ale později ke svým majitelům díky správnému označení cestu najdou. I proto je vhodné v případě, že jste na letišti a marně čekáte na svůj kufr postupovat správně. Detailní návod jak v případě zpožděného zavazadla postupovat.
Jak je možné, že se kufry ztrácí?
Sám jsem jako pracovník na letišti mnohokrát v areálu narazil na osamocený kufr uprostřed cesty. Právě vypadnutí kufru z přepravních vozíků je častou příčinou zpoždění doručení, zavazadlo tak musí být identifikováno podle štítku (ne dle Vaší visačky, ale dle mezinárodního štítku, které na něj připevní pracovník check-inu) a následně odesláno druhým spojem. Často Vám tak kufr dorazí až druhý den na dovolené. Může se však stát, že se tento štítek utrhl a právě pak přijde na řadu Vaše visačka vně či vevnitř kufru.
Hlavní je nahlásit problém ihned na letišti. Nedaleko pásů se zavazadly (baggage, luggage) se vždy nachází přepážka pro ztrátu zavazadel. Právě sem se dostavte a nahlaste ztrátu zavazadla, pracovníci Vám vydají patřičné formuláře, které vyplníte a budou Vám sloužit i k případnému vymáhání kompenzace od letecké společnosti.
Mé osobní doporučení
Ač zní uvedené informace výše velmi detailně a návodně já osobně mám pouze univerzální cedulku na zavazadle ve které je vypsáno mé jméno, adresa, mail a telefonní číslo v anglickém jazyce. Vyznávám totiž ještě jedno pravidlo, které je důležitější než všechny údaje uvedené výše – v zavazadle nemám nikdy nic cenného a samotný kufr nestál víc než 1.000 Kč.
V případě ztráty tak přijdu o pár oblečení a škoda tak bude relativně malá. Šance ztráty versus možná způsobená škoda mi tak nestojí za tu námahu na každý let řešit detailní visačky. Chápu ovšem, že v případě dražší předmětů v letadle se podstupovat riziko nevyplácí.
Foto označeného kufru

Napsat komentář