Rád bych se s Vámi podělil o naši první a poslední zkušenost se společností Leo Express, která nám udělala z návštěvy Vídně peklo! Vedení společnosti bych rád ubezpečil, že se tento článek dostane k tisícům čtenářů, které se mi tímto doufám podaří ochránit před podobnými problémy. Celou anabázi rozdělím do dvou částí + reakci ze strany Leo Expressu. Informace o aktuálních zpoždění vlaků →
Cesta z Prahy do Vídně
Spolu s přítelkyní jsme využili akční jízdenky 1+1 z Prahy do Vídně (s jediným přestupem z vlaku na autobus v Olomouci). Vůči vlaku nemáme žádné výhrady – skvělý servis, přesný příjezd i odjezd. Po příjezdu do Olomouce jsme se po 15 minutách zpoždění navazujícího autobusu snažili marně 20 minut dovolat na infolinku. Náhodou jsme se od jiné cestující dozvěděli, že náš autobus má zpoždění 2 hodiny.
To se v reálu ovšem protáhlo na 3 hodiny a 10 minut. Bohužel jsme po tuto dobu nemohli opustit nádraží. Předpokládaný čas příjezdu se totiž každých 30 minut posouval na pozdější čas a jediný způsob, jak to zjistit, bylo na přepážce nádraží.
Při nástupu do více jak tři hodiny opožděného autobusu nás nečekala žádná omluva nebo informace o důvodu zpoždění. Pouze nemilé překvapení v podobě ukrajinských řidičů a stevardky, která jim nerozuměla ani slovo. Další zpoždění jsme nabírali během jízdy ne z důvodu zácpy, ale díky neschopnosti řidičů nalézt cestu. Řidiči se vůbec neorientovali a s navigací příliš neuměli, dokonce se na cestu museli ptát na benzínové pumpě (další čekání). Po příjezdu na autobusové nádraží v Brně platili pokutu, protože neměli oprávnění k vjezdu (další čekání).
Samotné cestování v autobusu dlouhou cestu ještě zhoršovalo. Absence zásuvek (při nákupu bylo uvedeno, že v autobusu jsou), nefunkční WiFi a především absolutní nezájem stevardky informovat nás o průběhu cesty.
Jako poslední kapka na naší hororové jízdě následovalo téměř hodinové bloudění po Vídni, kdy řidiči několikrát vyjeli z Vídně a opakovali stejnou trasu. Nakonec jsme ani nedojeli do cíle, protože řidiči se nemohli dostat na autobusové nádraží Erdberg ve Vídni a v okamžiku, kdy se otevřely dveře a šli se zeptat, jak se mohou dostat dovnitř, většina cestujících včetně nás autobus opustili.
Celkové zpoždění 5 hodin a 15 minut jsme nabrali na jízdě, která měla trvat 3 hodiny.
Příšerná cesta nás o to více mrzela, neboť jsme na návštěvu Vídně měli pouze 1 den a hned další den jsme měli s Leo Expressem jet z Vídně zpět do Prahy.
Telefonicky se nám s nikým z Leo Expressu nepodařilo ani jednou spojit. Na info mail společnosti jsme nejen popsali naši situaci, ale současně žádali o vrácení jízdného a zrušení zpátečních jízdenek. A jaká byla reakce?
„Ještě jednou se velmi omlouvám za nepříjemnosti. Celou situaci se urychleně snažíme vyřešit, aby se tyto komplikace už neopakovali. Mohu Vám nabídnout kompenzaci 50% z celkové ceny jízdného?“
Cesta z Vídně do Prahy
Na zpáteční cestě z Vídně do Prahy autobus společnosti Leo Express vůbec na autobusové nádraží Erdberg nedorazil! Na infolinku se nám ani po 30 minutách nepodařilo dovolat. Na informacích na nádraží nám bylo sděleno, že Leo Express s autobusovým nádražím Erdberg vůbec nemá uzavřenou smlouvu a nic víc o nich neví. Po desítkách minut čekání jsme se rozhodli neriskovat a zakoupit jízdenku u společnosti Eurolines, která odjížděla za půl hodiny. Věděli jsme, že návazný vlak z Olomouce do Prahy bychom ani tak nestihli a žádné další informace se nám od nikoho nedostali, Raději jsme neriskovali, že bychom uvízli přes další noc v cizím městě, kde nemáme ubytování. A jaká byla reakce?
„Velmi nás mrzí vzniklé nepříjemnosti. Samozřejmě Vám v tomto případě budeme kompenzovat plné jízdné společnosti Leo Express. Přejete si kompenzaci připsat na Váš zákaznický účet?“
Nepsal bych se s recenzí této společnosti v případě pochybení jednoho zaměstnance. Celá mozaika problémů od zpoždění, nevyškoleného a neochotného personálu (stevardka, řidiči, mailová podpora) přes nefunkční infolinku, nevyřízená vjezdová povolení a nevybaveného autobusu naznačuje kvality této společnosti.
Nejprve nabídnutí 50% kompenzace a následně připsání kompenzace na zákaznický účet beru už jen jako poslední plivnutí do tváře. Když jsme projevili nesouhlas s nabídnutou kompenzací, už se několik dní neozvali.
Nám už nikdo zkaženou návštěvu Vídně nevrátí, Vy tomu ovšem můžete předejít.
Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 11.2.2023