Ztracené zavazadlo je noční můrou každého cestovatele i dovolenkáře, v tu chvíli je Vaší povinnosti to nahlásit a zbytek je už na letecké respektive handlingové společnosti. Co ale pokud je po příletu Vaše zavazadlo poničené? Leteckou společnost si obvykle při zakoupení zájezdu nevybíráte – tu vybírá cestovní kancelář přes kterou jste zájezd zakoupili.
Zadat případ k posouzení (klik) →
Poškozené zavazadlo
Poničené zavazadlo ihned po zjištění škody nahlaste (nedaleko zavazadlových pásů je vždy okénko reklamace), hned na letišti vyplníte protokol (doporučujeme nenechávat to na doma).
Protokol o poškození zavazadla vyplníte s pracovníkem letecké společnosti, které obvykle mají na letišti okénko. Pokud se tam nenachází, pak vyhledejte handlingovou společnost, která daný let odbavovala (to zjistíte na informacích).
Letecká doprava se díky svému mezinárodnímu přesahu neřídí jen právy jednotlivých států, ale z velké části i celosvětovými úmluvami. Jednou z nich, která se vztahuje na situaci poškozeného zavazadla, je Montrealská úmluva, která má následující náležitosti.
- Letecká společnost zodpovídá po celou dobu za zavazadla.
- Poškozené zavazadlo jste povinni nahlásit do 7 dnů po příletu.
- Maximální výše náhrady, která Vám může být vyplacena je 40 000 Kč
Komunikujte pouze s CK
Závěrem lze říci, že všechny stížnosti by měl poškozený směrovat na cestovní kancelář s kterou zájezd zakoupil neboť cestovní smlouva se vztahuje i na poškozené zavazadlo. Cestovní kancelář odpovídá i za všechny služby, které jsou poskytovány v rámci zájezdu.
Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 11.2.2023

