PlanetaCestovani.cz
  • Fórum
  • Dovolená
    • Akční zájezdy
      • Autobusem
      • Dovolená s dětmi
      • Luxusní zájezdy
      • Poznávací zájezdy
      • Vánoce a silvestr
    • First minute
    • Last minute
    • Odlety do týdne
    • Super last minute
  • Letenky
    • Vyhledávač
    • Akční letenky
  • Odlety
    • Odlety z Prahy
    • Odlety z Brna
    • Odlety z Ostravy
    • Odlety z Pardubic
    • Odlety z Německa
  • Sledování letů
    • FlightRadar 24
    • Letiště Praha
      • Přílety odlety Praha
    • Zpožděný let
  • Kdo jsme
    • Poradna
    • Spolucestování
PC » Pro cestovatele » Zpožděné & ztracené zavazadlo: Kompenzace až €1,250

Zpožděné & ztracené zavazadlo: Kompenzace až €1,250. ... aneb jak postupovat při reklamaci zavazadel.

Ztracené a zpožděné zavazadloJak reklamovat poškozené zavazadlo či jak získat odškodnění při zpoždění? Ztracený kufr je v letecké dopravě bohužel poměrně častou záležitostí. A velmi nepříjemnou, protože bez zavazadla vám po příletu obvykle chybí úplně vše, co potřebujete. Věděli jste, že v případě ztráty, poškození či zpoždění odbaveného zavazadla můžete získat dle Montrealské úmluvy kompenzaci až do výše €1,250?

Zadat případ k posouzení (klik) →

Zpožděné zavazadlo | Reklamace online | Reklamace ztráty/zpoždění | Statistiky

Důležité je znát svá práva a důsledně je uplatňovat. Jakmile zjistíte, že je vaše zavazadlo zpožděné, vyplňte s letištním personálem na přepážce „Reklamace zavazadel“ formulář Property Irregularity Report (PIR) (ten není možné stáhnout a vyplnit později, musíte tak učinit ihned po příletu). Můžete také požádat o takzvaný „overnight kit”, balíček obsahující hygienické potřeby, oblečení a podobně.

Voucher od letecké společnosti

Někdy vám aerolinky poskytnou i voucher na nákup nezbytných potřeb, ale není to pravidlem, proto je nutné uschovat veškeré účtenky z provedených nákupů. Sledování letů lze nyní i online a můžete tak pozorovat například další spoj, který Vám zavazadlo doveze.

Problém se zavazadlem tedy řešte ihned na letišti. Pokud se hned nenajde, do 7 dnů podejte písemnou žádost o náhradu škody u aerolinky. Ta musí obsahovat referenční číslo reklamace dle PIR, seznam obsahu vašeho zavazadla (se značkou, velikostí i barvou oblečení…) a kontaktní údaje. Pozor, PIR není stížnost aerolince, často se to zaměňuje. Lhůta 7 dní pro podání stížnosti (žádosti o finanční kompenzaci) platí v případě poškození zavazadla. V tom případě vyplňte Damage Report, poškození zdokumentuje a vše odešlete aerolince.

Zpožděné zavazadlo

U zpožděného zavazadla pak nezbývá než čekat. Na nalezení a doručení zavazadla má aerolinka 21 dní. Není-li v této lhůtě úspěšná, považuje se zavazadlo za ztracené, a vy můžete žádat finanční kompenzaci za obsah i samotné zavazadlo. Z časového hlediska tedy mohou nastat 2 situace, které si přiblížíme.

  • Zavazadlo je zpožděné méně než 21 dní

V tomto případě můžete uplatnit dodatečné výdaje, které vám vznikly v přímé souvislosti se zpožděním zavazadla, a to písemně do 21 dnů ode dne, kdy vám aerolinka zavazadlo předala. Dopravce bude od vás potřebovat zprávu o zpoždění zavazadla vystavenou na letišti (Property Iregularity Report – PIR), účtenky za nákup věcí prvotní potřeby (hygienické potřeby, kosmetika, oblečení…), vaši adresu, telefonní číslo a údaje o bankovním spojení.

  • Zavazadlo je zpožděné více než 21 dní

Pokud se vaše zavazadlo nenajde do 21. dne od vašeho příletu, můžete u leteckého dopravce žádat o finanční náhradu. Reklamaci uplatněte písemně, ale nejdříve 21 dnů po nahlášení zpoždění zavazadla, a nejdéle 2 roky po tomto termínu. Budete opět potřebovat PIR, k tomu účtenky za nákup vašeho zavazadla a jeho obsahu. Maximální výše kompenzace, kterou po letecké společnosti můžete požadovat, je okolo €1,250 na jedno zavazadlo.

Reklamace online


Předpisy pro nárokování kompenzací při letových nepravidelnostech vypadají poměrně přehledně, s praxí je to už ale horší. Zjednodušeně řečeno – aerolinky neplní, co mají. Proto vznikají specializované firmy, pro které jsou soudní pře s leteckými společnostmi dobrý businessem. Řeší problémy spojené s cestováním letadlem, jako třeba kompenzace za zpoždění či zrušení letů, poškození nebo zpoždění zavazadel.

Stovky případů s úspěšností přes 90 % a průměrnou dobu vyřízení 8 týdnů. Na webu můžete buď vyplnit připravený formulář nebo rovnou požádat na webu o podporu. Po nahrání všech dokumentů na web za Vás společnost již vše vyřeší a následně v případě vyhraného soudního sporu zašle peníze na Váš účet. V opačném případě nic neplatíte. Háčkem je jen fakt, že si ze získané provize vezmou jako poplatek za své služby 25%. Proto pokud si jste jistí, že máte na finanční kompenzaci nárok nejprve to zkuste sami.

Zajímá vás, jak to může fungovat? Automatizovaná platforma nabízí řešení na bází poplatku za úspěch – ponechá si 25 % pouze v tom případě, že pro cestující získá kompenzaci. Ať už se vám tedy zpozdí zavazadlo, nebo máte jiný problém, nemusíte se dlouhodobě dohadovat s leteckou společností, navíc s nejistým výsledkem.

Reklamace ztráty/zpoždění

Zde uvádím jen příklady reportů konkrétních leteckých společností. Jednoduše si je vyhledáte přes google pokud zadáte fráze „název letecké společnosti“ + „ztráta zavazadla/missing baggage„
  • Společnost American Airlines má pdf interaktivní formulář, který vyplníte, stáhnete a zašlete jim.
  • Letecká společnost Austrian má čtyř-krokový formulář na svém webu.
  • Odkaz na žádost kompenzaci za problémy se zavazadlem u společnosti Ryanair.
  • Nahlášení ztráty zavazadla u letecké společnosti KLM.
 

Statistiky

A co dělají pro zlepšení situace samotné aerolinky? Snaží se zapojit nové technologie, ale až časem uvidíme, jak se jim to daří. Naštěstí zavazadel se ztrácí stále méně. Pro srovnání: v roce 2007 bylo ztraceno 1,8 % zavazadel, a v roce 2014 už jen 0,7 %. Jiné je to v letových problémech. Každý rok se počet přepravených cestujících rychle zvyšuje, a je dost pravděpodobné, že se budeme stále více setkávat se zrušením nebo zpožděním letu. Jednoduše proto, že aerolinky jen taktak zvládají nápor cestujících.

Počet ztracených zavazadel rok od roku klesá

Naštěstí evropská legislativa je pro cestující poměrně velkorysá, protože cestujícím zajišťuje fixní kompenzace, ovšem jen u letů v rámci EU, nebo poskytovaných evropskými dopravci. Zpožděná zavazadla jsme už probrali, a výše kompenzací za zpožděný let je kapitola sama o sobě.

Reklamace zavazadla

Na co máte nárok při zpoždění zavazadla déle než 1 den?

Pokud zavazadlo nemáte ještě 24 hodin po přistání můžete si nechat proplatit účtenky od zubních kartáčků, oblečení atd. do výše maximálně 40 €. Obvykle dostanete také voucher na potraviny.

Kdy získáte maximální kompenzaci 1250 Euro při zpožděném zavazadlu?

Nejvyšší možnou finanční náhradu získáte při splnění několika základních podmínek. Výpis celého postupu získání kompenzace za ztrátu kufru najdete zde.

Úno 11, 2023Tony



PC » Pro cestovatele » Zpožděné & ztracené zavazadlo: Kompenzace až €1,250

35 komentářů Letiště, Pro cestovateleKompenzace, Zavazadla
Mohlo by se Vám také líbit
 
Kabinové zavazadlo je poškozené?
 
Kompenzace za zpožděný let Smartwings
Komentáře: 35
  1. Ondra
    před rokem

    Dobrý den,při příjezdu z Dominikanske republiky do Prahy na letišti nam nepřišlel kufr kde jsme měly vše ja i manželka,tak jsme to reklamovaly a dostaly jsme doklad PIR a řekly nam ,že si mame zavolat za tyden.Po tydnu jsem tam zase volal tak mam opět volat za další tyden.Tak jsem se spojil s Cedokem a musel jsem vyplnit formulař co jsme měly v kufru a to samý jsem měl taky poslat na leteckou společnost Lot tak jsem to vše vypsal a poslal a do dnešní doby nic se neděje a to už jsme přijely z dovolený 7.12.2021 poradte co mam dělat už si nevím rady.Prosím Vás jakou dobu ještě musím čekat než nam něco zaplatí.Děkuji za odpověd Ondra

    OdpověďZrušit
  2. Magdalena Kovářová
    před rokem

    Zdravím. Ryanair nám zatoulal zavazadlo a dovezl ho až po 6 dech. Účty mám schované, co mě však zajímá je, že jsem kvůli tomu nemohla pracovat. V kufru jsem měla speciálně nastavené sluchátka pro práci (takže bych je ani jinde nekoupila) a pracuju na dálku.
    Je možná kompenzace hodin (a platu), které jdem ten den měla mít ?
    Děkuji mockrát :))

    OdpověďZrušit
  3. Markéta
    před 3 roky

    Dobrý den, po návratu z dovolené ( společnost Lufthansa) jsme v Praze na letišti zjistili totálně poničené zavazadlo. Vyplnili jsme tam hned formulář a byli jsme odkázáni na firmu Dolfi1920, kde se máme ozvat. Firma nám oznámila, že zavazadlo není opravitelné a že nám tedy dají zavazadlo nové, ale vzhledem k věku kufru musím počítat s amortizací a zaplatit za nové zavazadlo 1800Kč, nebo za jiný typ kufru 800Kč. Moje původní zavazadlo bylo staré 3,5 roku, použité 3x, takže v mých očích jako nové. nevidím důvod proč bych si měla doplácet za nový kufr. Požádala jsem tedy ať mi vyplatí částku za nový kufr poníženou za to co bych jim měla zaplatit, ale brání se tím, že finanční kompenzace nenabízí. Jak se mohu dál bránit? Děkuji

    OdpověďZrušit
  4. Staňa
    před 4 roky

    Dobrý den, dcera měla let s ČSA v červenci 2018. Zavazadlo nepřiletělo, dovezli ho za 2 dní. Já jsem se hlásila o proplacení hygienické potřeby za dobu než dostala svoje zavazadlo přes kontaktní formulář ČSA, naskenovala jsem účtenku a protokol o reklamace, vypsala jsem i číslo účtu pro úhradu účtenky. Nebylo ale možné vytisknout vše, prostě po posledním kliku vše se ztratilo. Do dnešního dne nemáme proplaceno to, na co jsme měli nárok.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Bohužel v tomto případě není pomoci ani rady :( Zkuste na ně zatlačit přes mail, ale pravděpodobně nic zpět nedostanete. S pozdravem, Tony

      OdpověďZrušit
  5. Monika
    před 4 roky

    Dobrý den, bratr teď letěl do New Yorku se společností Tap Air Portugal. Let z Vídně měl ale zpoždění a proto nestihl v Lisabonu přestoupit. Další let do NY byl až následující den. Zůstal tak v Lisabonu přes noc bez zavazadel s tím, že zavazadla budou připravena po příletu do NY. Ze 4 zavazadel, které s jeho kamarádem měli, však dostali jen jeden malý kufr. Mají nárok na odškodnění? Z letiště žádné potvrzení nemají, vyplňovali pouze online formulář přímo u letecké společnosti. Děkuji za Vaši odpověď.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Bohužel je rozhodující až 21. den. Do té doby není dopravce ničím vázán a nemáte se na koho obrátit. Maximálně pokud byste měli opravdu nějaké velké komplikace můžete zkusit přes soud. V jiném případě prostě velmi naléhat a neustále se připomínat u letecké společnosti, lehce jim pohrozit tím, že jim pokazíte reputaci atd…. a doufat.

      OdpověďZrušit
  6. Anička
    před 4 roky

    Dobrý den, při poslední cestě se společností Ryan air jsme přistáli místo v Bologni v Previzu a to z důvodu silné mlhy a nefunkčního autopilota. Do toho nám ztratili zavazadlo. To jsme nahlásili hned na letišti v Previze. Doručili nám jej až druhý den večer. Na Ryanair jsme nárokovali náklady za zakoupené věci. Odpověď z Ryanair je, že zavazadlo doručili do 24 hodin a tím pádem nemáme nárok na odškodné. Může si toto aerolinka dovolit? Díky za vysvětlení.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, ano bohužel v tomto případě jsou v právu. Museli by Vám doručit zavazadlo až za 21 dní abyste měla nárok na výše uvedenou kompenzaci.

      OdpověďZrušit
  7. Ondřej
    před 4 roky

    Dobrý den, vztahují se možné kompenzace i na dětské vybavení? Jsme již třetí den na Tenerife stále bez kočárku a dětské sedačky, které jsou neznámo kde. Vyplnili jsme PIR, z letiště se měli ozvat druhý den a doručit vybavení, nicméně se nikdo neozval a tři dny nám nikdo nebere telefon nebo je obsazeno. Jde mi o to jestli když si zde koupíme nějaký levný kočárek, zda máme nárok poté žádat o kompenzaci za nezbytně nutné výdaje. U běžných odbavených zavazadel již jednu úspěšnou kompenzaci mám, ale nevím zda na tento typ zavazadel není nějaká výluka. Letěli jsme s Ryanair. Děkuji

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, zajímavé. Na několika diskusních fórech jsem dohledal, že opravdu stačí uschovat účtenku a následně byl kočárek uhrazen. Otázkou ovšem je jak je toto ukotveno v právu EU. Pro jistotu bych si to ověřil u právnické firmy, která má zkušenosti a hlavně přehled v legislativě. Děkuji

      OdpověďZrušit
  8. Lucie
    před 4 roky

    Dobrý den, Sunexpress na při letu domů ztratila kufr. Reklamovali jsme to hned na letišti. Kufr se našel po více jak 30 dnech. Máme nárok na odškodnění? Pokud ano, je na to nějaké dané pravidlo podle kterého se odškodnění počítá nebo to je na dané společnosti jakou výši uzná za vhodnou.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, vyplňte oficiální stížnost a uvidíte. Případně se obraťte na právní firmu viz výše. Máte nárok z evropské legislativy. Bohužel jsem nedohledal přímo číslo zákonu ale je to hezky popsáno na webu Evropské unie pro ztrátu a zpoždění zavazadla

      OdpověďZrušit
  9. Halina
    před 4 roky

    Dobrý den, jsme na dovolené v Kefalonii, už pět dní bez zavazadla za které jsme mimochodem doplatili 1600 Kč. Jediné zavazadlo pro čtyřčlennou rodinu :(. Bohužel v okolí je pouze jeden obchod, kde si ani nemůžeme nakoupit potřebné věci. Tak kromě kosmetiky nemáme žádný ucet. Fungujeme pouze na tom, co jsme měli v příručních zavazadlech. Máme nárok na kompenzaci, nějakou fixní? Předem děkuji za odpověď.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, bohužel byste bez něho musela být déle než 21 dní. Můžete ovšem nárokovat kompenzaci za zkaženou dovolenou…

      OdpověďZrušit
  10. Dana
    před 4 roky

    Dobrý den, v únoru jsme letěli soukromě na Srí Lanku leteckou společností Qatarairways, kde se mi cestou ztratil kufr.
    Hned na letišti jsme vše sepsali, byl to pátek ráno, kufr dorazil poškozený v pondělí večer na hotel. Ale v pondělí ráno jsme odjeli na týden cestovat po Srí Lance. Musela jsem si nakoupit různé věci a oblečení. Nehledě na to, že jsem měla v kufru i potraviny pro svou speciální dietu. Na leteckou společnost jsem vše poslala – fotky, doklady o zakoupených věcí i kufru, dokonce i potvrzení z hotelu, že jsme byli pryč, když kufr dorazil a do dnes to řešíme. Chtějí mě zaplatit pouze 44 USD, což mi nezaplatí ani kufr. Můžete mi prosím poradit jak dál řešit. Děkuji

    OdpověďZrušit
  11. Jaroslava
    před 4 roky

    Dobrý den, letěli jsme přes CK na vysněnou exotickou dovolenou na Zanzibar s leteckou společností Fly Dubai, manželovi nedorazilo zavazadlo, takže byl po celou dobu zájezdu bez osobních věcí a hlavně bez věcí na potápění, kvůli kterému tam jel. Zavazadlo se dodnes nenašlo (více jak 2 měsíce), Fly Dubai nám přiznala náhradu 400 dolarů, s čímž nesouhlasíme (absolutně nám to nepokryje naši ztrátu a to nemluvím o zkažené dovolené a nervech dodnes). Máme šanci se sami domoci vyšší částky?

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, odůvodnili nějak určení této částky? V tomto případě bych si nárokoval nejvyšší možnou částku pokud oni sami uznávají a máte potvrzené, že zavazadla se nenávratně ztratila. Dále pak bych se obrátil na cestovní kancelář a podal reklamaci na zkaženou dovolenou podle Frankfurtské tabulky. Dejte prosím vědět jak se to vyvíjí, paralelně s komunikací s aerolinkou bych rovnou i zkusil podat všechny materiály na právnickou firmu a nechal je to řešit také…

      OdpověďZrušit
      • Jaroslava
        před 4 roky

        Díky za odpověď. CK Čedok se absolutně od problému distancuje, ve svých podmínkách má napsáno, že problémy se zavazadlem si klient vyřizuje sám, což taky ale činíme. Reklamaci za zkaženou dovolenou jsme na CK podali, jejich právník to vyhodnotil, že nárok na odškodnění nám nevznikl, byl až arogantní a závěr byl, že to byla pro nás „drobná nepříjemnost“. Fly Dubai odůvodnila určení částky za zavazadlo na základě hmotnosti zavazadla! Hned v úvodu reklamace ztráty zavazadla nám psali, že jejich možnosti odškodnění jsou značně omezené! Letiště Ruzyně nám taky odmítlo pomoci, dali nám odkaz na web stránky, že si vše máme vyřizovat sami.

        OdpověďZrušit
      • Tony
        před 4 roky

        Letiště Praha se to netýká no.
        Ono nejlepší by bylo mít paragon nebo potvrzení ohledně věcí co jste v kufru měli (potápěčské věci nebo další věci jako fén atd. atd.). Doklad o tom, že se jednalo o kufr značky Samsonite v řádech desetitisíců by byl úplně nejlepší, ale chápu že nic z toho nemáte. Napadá mě skutečně už jen se obrátit na právníky aby se Vám k tomu vyjádřili.
        Ohledně té zkažené dovolené, to se špatně prokazuje a pokud jste to zkusili a odezva byla negativní asi bych to dál neřešil, jen bych dotyčnou CK informoval o tom, že navždy ztratili zákazníky a že o jejich postupu budete informovat i Vaše známé atd…. a good bye.

        OdpověďZrušit
  12. Ady
    před 4 roky

    Dobrý den, manžel letěl do USA s Air France, kufr měl zpoždění a vyzvedl si ho na recepci hotelu, kde byl ubytován. Na tuto událost byl připojištěn, ovšem nyní potřebuje doložit pojišťovně doklad o tom, kdy si kufr převzal. Na recepci u kufru žádný papír nebyl. Máme tento doklad chtít po letecké společnosti? V případě, že ano, kde on-line požádat. Předem děkuji. Ady

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Pěkný den, zkuste kontaktovat přímo Air France pro Českou republiku. Tel.: 296 345 107, 225 439 797 nebo pokud jste z Prahy sídlí na Jungmanově náměstí tak nejjednodušší si tam zajít až budete mít cestu kolem. Pokud jste kupovali přes nějakého českého dealera zkuste se obrátit na něj. Dejte pak prosím vědět jak to dopadlo.

      OdpověďZrušit
  13. Ondra
    před 5 roky

    Dobrý den,
    ČSA nám ztratilo zavazadlo na přímém letu Stockholm – Praha. reklamaci jsme sepsali ihned po příletu vč. vyčíslení jeho obsahu. Po dobu 25 dní nebyli schopni říci, kde se nachází a dokonce na naši žádost nám vystavili potvrzení, že do 25 dní jej nenalezli. Poté, co jsem toto obdržel, jsem si jej našel sám (cca. 5 telefonátů do Stockholmu a milá paní u PC) a zjistil, že se našlo již 3 dny po daném letu a 14 dní je uskladněno u Air France v Paříži. ČSA jej nakonec po naší urgenci dovezlo, ale až po 29 dnech od ztráty. Máme v tomto případě nárok na odškodnění, když by teoreticky zavazadlo mělo být po 21 dnech považováno za ztracené?
    Děkuji.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, ano nárok na finanční kompenzaci v tomto případě rozhodně máte. Vyplňte příslušný formulář na oficiálním webu ČSA s požadavkem zaslání kompenzace. Jste v právu.

      OdpověďZrušit
    • Jana
      před 4 roky

      Dobrý den, mohu se zeptat, kam jste volal na daném letišti? Něco podobného se nám stalo s přestupem v Amsterdamu a stále nikdo neví, kde zavazadla jsou a jediné, co nám ČSA říká je „počkejte“ a přitom ta paní za přepážkou se dívá do World Trackeru a tam jí to samozřejmě vyhodí, že nikde nejsou. Už jsme zoufalí. Děkuji.

      OdpověďZrušit
  14. Ludmila
    před 5 roky

    Dobrý den,
    Můj syn letěl s Delta airlines do Dominikánské R., po příletu ale zjistili, že kufry jsou stále v NY :-( jsou tam už od úterý 7.11. až do 18.11., ale kufry stále nemají, volali i na pojistku a tam jim řekli, že na žádnou náhradu nárok mít nebudou? museli si tam koupit základní věci, neb nikoho nezajímá, že jsou pár dnů v teplácích a botaskách :-( prosím mohu prosit o radu kam zavolat? děkuji moc

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, nárok rozhodně mít budete a máte na něj nárok. Obraťte se na leteckou společnost, mají relativně slušně připravené formuláře i s vysvětlením zde. Pokud by nereagovali nebo Vám nechtěli vyplatit kompenzaci a proplatit paragony za nákupy běžných věcí obraťte se na právnickou firmu a ta z letecké společnosti Delta airlines ty peníze dostane.

      OdpověďZrušit
  15. Jana Salvequartová
    před 5 roky

    Dobrý den!
    Stala se mi, pro mě do dnešního dne neuvěřitelná věc, kdy jsem letěla 28.8.2017 z Orlanda do Berlína s přestupem v Torontu s Air Canada. V Berlíně jsem se nedočkala svého zavazadla, které jsem naposledy viděla na letišti v Orlandu. Vše jsem nahlásila, bylo mi přiděleno číslo s tím, že mohu odjet domů a že mi zavazadlo bude přivezeno na adresu, kterou jsem udala, až se najde. Nebylo mi řečeno nic o tom, co bude, když se zavazadlo nenajde do 21dnů. Uběhlo 15dní od data co jsem se vrátila a zavazadlo stále nikde, začala jsem být nervózní, a uháněla jsem dceru u které jsem byla po celou dobu pobytu v USA(byla jsem tam 2.měsíce), aby zavolali na Air Canadu co se děje. Nevěděli skoro nic – no prostě jsme se nic nedozvěděli, to už jsem v tu dobu kontaktovala leteckou společnost na stránkách celosvětového vyhledávání WorldTracer. jednoho dne, to už to bylo skoro 21dní po nahlášení ztráty dcera opět volala do Canady a tam jí řekli, že musím vyplnit dokument a přiložit kopie letenek, čísla od zavazadla, účtenek od věcí co byly v zavazadle a další, vše co požadovali jsem jim poslala doporučeně.( Naštěstí jsem ty účtenky neměla v zavazadle co se ztratilo). Pokusím se to celé zkrátit, do dnešního dne zavazadlo nemám a sledování trasování mého zavazadla bylo zastaveno teprve teď, po více jak dvou měsících s tím, že to předali na reklamační oddělení k posouzení a potom přejde k vyplacení náhrady. Chtěla jsem se zeptat, jestli mám, po tak dlouhé době nárok na vyplacení náhrady včetně veškerého obsahu, na které mám účtenky. Po pravdě žádná finanční náhrada mi nemůže zaplatit ty nervy, po celou dobu co se zavazadlo hledá, a věci na kterých mi záleželo a o které jsem přišla ne vlastním zaviněním, kdyby jsem je věčně „nebombardovala“ emaily, možná by to zavazadlo hledali ještě teď.
    A taky nechápu jak může být na stránkách WorldTracer napsáno “ Zavazadlo nalezeno, čekáme na informace“ a po těch 21dnech tam bylo „Hledání pokračuje, zeptejte se prosím později“. Celému tomu postupu vůbec nerozumím.
    Děkuji za odpověď a prosím o zpětnou vazbu s vysvětlením.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, děkuji za dotaz. Stručně a rychle: ano nárok na plnou náhradu máte. Doporučuji zadat případ k posouzení právnické firmě.

      OdpověďZrušit
  16. Zuzana
    před 5 roky

    Dobrý den, v létě nám aerolinka Air Berlin opozdila naše zavazadla o 13 dní. Po návratu domů jsme ale měli hodně starostí a k reklamaci jsme se dostali až teď. Bohužel jsme zjistili, že je tam ta lhůta 21 dní a tu už jsme prošvihli. Máme pořád šanci na náhradu? Paní u které jsme si tehdy kufry vyzvedli, nám řekla, že se reklamace dá vyřešit kdykoliv přes internet a o lhůtě nám nic neřekla.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, reklamaci respektive požadavek o náhradu můžete uplatnit až dva roky zpětně. Určitě nárok máte!

      OdpověďZrušit
  17. Šárka
    před 5 roky

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat. Čekala jsem na své zavazadlo šest dní, mám nárok u letecké společnosti Wizzair dostat nějakou finanční kompenzaci za to, že to trvalo takovou dobu? Kufr má poškozená kolečka a během cestování a přejíždění jsem účtenky někam zandala. Co mohu dělat v tomto případě?

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, děkuji za dotaz. Ohledně zpoždění zavazadla na dobu šesti dní máte nárok pouze na proplacení souvisejících nákladů. K tomu ovšem potřebujete opravdu účtenky. Pokud žádné nemáte budete těžko prokazovat související náklady díky zpožděnému dodání zavazadla.

      OdpověďZrušit
  18. Martin
    před 5 roky

    Dobry den, moc nechapu tuto vetu: „Budete opět potřebovat PIR, k tomu účtenky za nákup vašeho zavazadla a jeho obsahu.“ To je mysleno na obsah ztraceneho kufru? Uctenky na vsechny veci v nem clovek nikdy nemuze mit. Dekuji

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, to je myšleno na věci které si pořídíte až ve chvíli kdy se Vaše zavazadlo ztratí. V tom případě si budete muset pro přežití koupit nějaké záložní věci jako je kartáček na zuby apod. Tyto věci si pak můžete zkusit nechat od letecké společnosti proplatit a k tomu právě je nutné mít PIR a účtenky od nově nakoupených věcí.

      OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář


před 29 dny




Kdo jsme?

Hledáme pro Vás levné zájezdy & akční dovolenou s odletem (nejen) z Prahy. Naleznete zde také rady, tipy, cestopisy i průvodce po zemích.

Kontakty
  • mail: info@planetacestovani.cz
  • autor: redakční tým PlanetaCestování.cz
  • Privacy Policy
Nejnovější příspěvky
  • Kam v zimě k moři za teplem? – Což takhle Tenerife? 16.2.2023
  • Dovolená v SAE: Říše písku a slunce po celou zimu 13.2.2023
Právě se diskutuje
  • Tony: Ceny v Chorvatsku 2023
  • Kristina Pečlová: Regiojet: Kreditová jízdenka
  • Mirek: Recenze cestovní kanceláře A21
  • Tony: Váha zavazadla do letadla
2013 – 2023 © PlanetaCestovani.cz