Zpoždění letu je jedna z nejnepříjemnějších komplikací při cestování letadlem. Všechny letecké společnosti se tak logicky snaží tento negativní vliv minimalizovat na co nejmenší možnou míru. Údaj průměrného zpoždění letů je tak jedním z ukazatelů spolehlivosti dané společnosti.
V tomto článku se podíváme na to, jak si v oblasti zpoždění letů vede jedna z největších evropských nízkonákladových společností – maďarský Wizz Air.
Chci finanční kompenzaci za let →
Sedmá nejlepší aerolinka | Naprosto minimální zpoždění | Tisícové odškodnění | Záruka včastnosti
Sedmá nejlepší aerolinka
V roce 2016 se společnost Wizz Air umístila na sedmém místě v kategorii nejlepších evropských nízkonákladovek. Tuto soutěž pořádá společnost World Airline Awards, která při hodnocení zkoumá celou řadu parametrů, mezi které patří samozřejmě též dochvilnost letů.
Možná by se zdálo, že sedmé místo není nic moc. Mějte však na paměti, že v Evropě v současnosti existuje přes 50 nízkonákladových aerolinií!
Naprosto minimální zpoždění
Při všech snahách o minimalizaci rizika zpoždění letů, k nim samozřejmě i přesto dochází (společnost se chlubí více než 90 % včasných letů). V případě Wizz Air se však jedná zpravidla o minuty, maximálně hodinu.
Výjimečně se může stát, že dojde ke zpoždění delšímu. Pokud by se jednalo o zpoždění delší, než 2 hodiny, máte nárok na občerstvení zdarma. A pokud by toto zpoždění bylo dokonce delší, než 3 hodiny, musí vám aerolinka vyplatit odškodné. A to nemalé!
Tisícové odškodnění
Dle evropského nařízení č. 261 z roku 2004 má totiž každý cestující, který je nucen absolvovat minimálně tří hodinové zpoždění, nárok na kompenzaci ve výši 250€ (cca 6 500 Kč), v případě, že je jeho let do vzdálenosti 1 500 km. Pokud by vzdálenost letu byla do 3 500 km, odškodnění naroste na 400€ (cca 10 500 Kč). Podmínkou však je, že zpoždění nebylo způsobeno neovlivnitelnou situací (např. počasí).
Záruka včasnosti
Společnosti Wizz Air se ovšem snaží své zákazníky přesvědčit o tom, že je u něj zpoždění spíše výjimečnou situací. Proto nabízí ke svým letenkám doplňkovou službu, kterou nazývá Zárukou včasnosti. Tato služba stojí 10€ a funguje naprosto jednoduše.
V případě že se váš let u této společnosti zpozdí minimálně o jednu hodinu, vrátí vám na váš Wizz účet kredit ve výši 100€, který můžete následně použít při koupi dalších letenek či dalších služeb. Oproti zákonné kompenzaci se tato záruka vztahuje i na nepředvídatelné situace (například již zmiňované počasí.).
Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 11.2.2023