ČSA (České aerolinie) patří k leteckým společnostem, které patří k těm nejpřesnějším. Ke zpoždění letu z technických důvodů dochází zcela minimálně a podrobný článek o tom jak postupovat v případě zpoždění letu zřejmě nebudete potřebovat.
Chci zajistit finanční kompenzaci za let →
Nejčastější příčinou zpoždění letu je počasí. Jelikož tento důvod se řadí do seznamu neovlivnitelných okolností na které se nevztahuje právo žádat kompenzace nemáte v tomto případě nárok na žádné finanční odškodnění. Máte ovšem z evropského zákona právo na stravování na letišti.
Zpožděné zavazadlo
ČSA má velmi pěkně připravenou stránku určenou všem kdož mají problémy s odbaveným zavazadlem. Ať už máte zavazadlo poničené či dlouho ztracené pomůže Vám přehledný a v češtině napsaný návod jak si s touto situací poradit.
České aerolinie používají ke sledování zpožděných zavazadel celosvětovou službu worldtracer, kde pomocí referenčního čísla souboru a jména můžete sledovat co se s Vámi reklamovaným zavazadlem právě děje a kdy Vám přibližně dorazí.
Pokud by letecká společnost zrušila let za určitých podmínek máte nárok také na slušnou kompenzaci.
Kontaktní formulář
Na hlavní stránce s kontaktním formulářem si na oficiálních stránkách ČSA vyberete sekci:
- zpožděné, poškozené zavazadlo
- nepravidelnost letu
- refundace letenky
- ostatní dotazy
Zkušenosti se zpožděním letu
Kde popíšete svůj problém, obdržíte referenční číslo PIR prostřednictvím kterého budete s pracovníky ČSA komunikovat a už zbývá jen čekat na jejich reakci. Pokud máte s komunikací s pracovníky ČSA svou osobní zkušenost neváhejte se o ni podělit v komentářích pod článkem. Pomůžete tak svou radou ostatním cestovatelům. Děkuji.
Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 11.2.2023