PlanetaCestovani.cz
  • Fórum
  • Dovolená
    • Akční zájezdy
      • Autobusem
      • Dovolená s dětmi
      • Luxusní zájezdy
      • Poznávací zájezdy
      • Vánoce a silvestr
    • First minute
    • Last minute
    • Odlety do týdne
    • Super last minute
  • Letenky
    • Vyhledávač
    • Akční letenky
  • Odlety
    • Odlety z Prahy
    • Odlety z Brna
    • Odlety z Ostravy
    • Odlety z Pardubic
    • Odlety z Německa
  • Sledování letů
    • FlightRadar 24
    • Letiště Praha
      • Přílety odlety Praha
    • Zpožděný let
  • Kdo jsme
    • Poradna
    • Spolucestování

Kompenzace, odškodnění, náhrada za zpožděný let. Kdy mám nárok? Jaké odškodné mohu získat? Kde náhrady uplatnit?.

Zpoždění letuKompenzace za zpožděný let je velmi dobrou metodou jak udělat z na první pohled zkažené dovolené výdělečnou událost. V tomto článku se dozvíte jaká jsou Vaše práva při konkrétních problémech v letecké dopravě. Podstatnou část věnujeme také tomu, jaký je správný postup a jaké materiály budete k nárokování finanční kompenzace potřebovat.

Chci zajistit finanční kompenzaci za let →

Evropské nařízení • Vzor dopisu/mailu • Praxe a příklady • Formulář • Potvrzení

Všechny níže uvedené informace se vztahují pouze na odlety a přílety leteckých společností, kteří sídlí v Evropské Unii. Náhradu můžete vymoci také na mimoevropské letecké společnosti pro odlety z jakéhokoliv letiště na území EU.

Evropské nařízení

Vždy se jedná pouze o kompenzaci mezi leteckou společností jakožto subjektem, který zajišťuje přepravu a cestujícím s platnou letenkou. Na základně nařízení Evropského parlamentu a Rady číslo 261/2004 můžete nárokovat následující. V případě pozdního odletu i pozdního příletu máte nárok jak na občerstvení tak i na finanční náhradu!

Nárok na občerstvení či ubytování

Občerstvení či ubytování Vám musí být zajištěno i v případě, že let je zpožděn z důvodů jako je nepříznivé počasí apod. tedy událostí, které letecká společnost nemůže ovlivnit!

  • zpoždění letu 2 až 3 hodiny při délce letu do 1 500 km
  • zpoždění letu 3 až 4 hodiny při délce letu od 1 500 km až 3 500 km
  • zpoždění letu 4 hodiny a více při délce letu větší než 3 500 km

V článku 7, odstavci 2, článku c.) je uvedeno, že pokud skutečná doba příletu do cílové destinace nepřesáhne, díky zpožděnému odletu, oproti letovému řádu 4 hodiny může letecký přepravce zkrátit výši kompenzace o 1 až 50 %. Toto pravidlo mohu osobně potvrdit, letecká společnost Emirates tohoto paragrafu využila a zkrátila výši kompenzace na 325 Euro a ani žádná soudní společnost z nich celou částku nedostala.

Finanční náhrada

Finanční kompenzaci můžete vymáhat jen v tom případě, že let je zpožděn díky letecké společnosti. Kompenzaci si tak můžete nárokovat například při zpoždění z důvodu technických problémů letadla.

  • 250 € – délka letu do 1 500 km
  • 400 € – délka letu od 1 500 km do 3 500 km
  • 600 € – délka letu nad 3 500 km (všechny dálkové lety)

*délka letu = na flighttimecalculator zadejte letiště odletu a příletu a dozvíte se i přibližnou vzdálenost!

Vzor dopisu/mailu

Při podání stížnosti budete potřebovat Formulář EU pro stížnost (práva cestujících v letecké dopravě). Současně s tím je vhodné mít uschováno co nejvíce důkazů o průběhu zpoždění – samozřejmě letenku, příletové/odletové tabule s časem, potvrzení času příjezdu na hotel/do zaměstnání či v ideálním případě potvrzení o zpoždění přímo na místě příletu. Průvodní dopis pište v českém jazyce v případě ČSA nebo TVS/Smartwings (například jejich povídání o právech cestujících), u jiných leteckých společností napište alternativu v anglickém jazyce. Tento dopis není povinností, nicméně doporučujeme ho.

Dobrý den,

zakoupil jsem u Vaší letecké společnosti letenku na pravidelné lince mezi Brnem a Krétou s číslem letu TVS1056. Let měl být realizován dne 20. července 2019 s časem odletu 10:00 s příletem na Krétu v 13:30. Na letišti na Krétě jsme nicméně díky zpoždění přistáli až v 17:35. Časový rozdíl mezi plánovaným a reálným příletem na koncové letiště je tak 4 hodiny a 5 minut, což mi umožňuje nárokovat finanční kompenzaci na základě nařízení č. 261/2004 (EU). V závislosti na délce letu mezi Brnem a Krétou tímto uplatňují svůj nárok na odškodnění ve výši 250 € (uvedeno v článku 7, paragraf 1, odstavec a)).

Stejným způsobem poškozena i má manželka, která je druhá osoba v mé rezervaci. Celkovou částku 500 € zašlete prosím zpět na účet z kterého byly obě letenky zaplaceny (20536564/3030). Datum splatnosti je 30 dní.
Číslo rezervace: 5DG6
Jména cestujících: Oldřich Vosáhlo, Marie Vosáhlová
Bankovní účet: 20536564/3030

Děkuji za rychlé vyřízení.
S pozdravem Oldřich Vosáhlo

Praxe a příklady

Příklad č. 1: Zakoupili jste si last minute zájezd s odletem z Prahy na ostrov Kos. Při zpáteční cestě byl odlet opožděn o 2 hodiny a 55 minut  a přistání v Praze opožděno o 3 hodiny a 30 minut. Obě letiště jsou v rámci EU. Délka letu Kos ⇒ Praha je 1 805 km. Na základě kritérií výše máte tedy nárok na finanční náhradu 400 €. Na občerstvení před vzletem ovšem právo nemáte.

Příklad č. 2: Tomáš zakoupil letenku u společnosti Emirates (aerolinka mimo EU) z Prahy do Singapuru s jedním přestupem v Dubaji. Druhý úsek letu (tedy z Dubaje do Singapuru) byl zpožděn o 4 hodiny. Letenka byla zakoupena najednou v rámci jedné rezervace s odletem z EU. Tomášovi tak musela být vyplacena kompenzace ve výši 600 €.

Příklad č. 3: Pozor! Mějte na paměti, že pro finální posouzení kompenzace se vždy bere zpoždění při příletu oproti plánu, nikoliv odlet! Může se tedy jednoduše stát, že vaše letadlo odletí například se zpožděním 3 hodiny a 5 minut, může se zdát že nárok na vyplacení kompenzace budete mít, ale… Do cílové destinace letadlo přiletí se zpožděním pouze 2 hodiny a 50 minut. V tomto případě tak nárok na odškodnění za zpoždění nevzniká a nedostanete ani Euro.

Nárok na kompenzaci nebude uznán pakliže let byl zpožděn z důvodu

  • špatného počasí, špatná politická situace
  • pokud jste byl informován minimálně 2 týdny před odletem,
  • byla Vám poskytnuta alternativní přeprava v podobné odletové/příletové časy.

Jak zjistit důvod zpoždění?

Důvod zpožděného či zrušeného letu by Vám měl správně sdělit dopravce. Pokud si ovšem myslíte, že to bylo jinak můžete zkusit kontaktovat Úřad pro civilní letectví (kontakty na UCL), kde Vám pravý důvod zjistí a sdělí.

O tom, že byl let zpožděn můžete zjistit informace na letovém radaru online Flightradar24.com.

Častou výmluvou leteckých společností je například nemocná letuška. Mějte se na pozoru, tuto výmluvu totiž aerolinka použít nemůže. Zajištění palubního personálu je povinností letecké společnosti a pakliže právě toto je důvod zpoždění letu máte plné právo na kompenzaci letu. Pokud je ovšem let zpožděn z důvodu například zdravotních komplikací některého cestujícího jedná se opravdu o nepředvídatelné události, kterým letecká společnost předcházet nemohla – v tomto případě na odškodnění právo nemáte!

  • zpoždění letu ČSA
  • zpoždění letu u KLM
  • zpoždění letu Wizzair
  • zpoždění letu Turkish Airlines
  • zpoždění letu Travel Service
  • zpoždění letu EasyJet
  • zpoždění letu Emirates
  • zpoždění letu Lufthansa
  • zpoždění letu Ryanair
  • zpoždění letu Austrian Airlines
  • zpoždění letu British Airways
  • zpoždění letu Air Cairo
  • zpoždění letu Condor
  • zpoždění letu Thomas Cook
  • zpoždění letu Vueling

Stávka letištního personálu

Pakliže je důvodem zpoždění letu stávka leteckého personálu, nárok na finanční kompenzaci nevzniká neboť to nemohla letecká společnost ovlivnit. Častou spekulací napříč internetem je případ, kdy by stávkovali zaměstnanci letecké společnosti s kterou je operován Váš let. Pokud byl Váš let zrušen či zpožděn z důvodu stávky zaměstnanců přímo letecké společnosti s kterou byl Váš let operován není to považováno za mimořádnou okolnost (kompletní definice mimořádných okolností podle evropské legislativy). Letecká společnost má proto povinnost vyplatit Vám příslušné odškodnění.

V tomto případě bude nicméně získání kompenzace od aerolinie obtížné a doporučuji toto rovnou předat na právnickou společnost, která s tím má zkušenosti.

Nárok na kompenzaci v případě vrácení peněz

Pokud splňujete všechny podmínky měla by Vám letecká společnost vyplatit kompenzaci i v případě, že Vám například vrátila plnou částku za zakoupené letenky. I pokud byste využili nabídku náhradního letu například o den později než byl Váš plánovaný stále máte nárok na finanční odškodnění. Tento nárok ovšem platí v případě změn jen pár dní před plánovaným odletem viz článek o zrušených letech.

Letecké společnosti často záměrně legislativu v případě zpoždění ignorují a doufají, že jim to projde

Ztracené či zničené odbavené zavazadlo

V případě ztráty, poškození či zpoždění odbaveného zavazadla lze získat kompenzaci až do výše 1 220 €. Na každém letišti je po nahlášení ztráty či poškození k dispozici formulář právě pro tyto účely. Tento formulář doručte letecké společnosti u které jste zakoupili letenku do 7 dní od převzetí poškozeného zavazadla nebo do 21 dní v případě zpoždění.

Zpoždění u cestovní kanceláře

Velmi častým dotazem je i situace, kdy máte zakoupený klasický pobytový zájezd přes cestovní kancelář, která sama zajišťuje letenky. Pravidla a limity pro vyplácení finančního nároku je v tomto případě stejný jako kdybyste si letenku koupili sami. Obrátíte se tedy i při charterových letech přes CK přímo na leteckou společnost s kterou jste letěli a postupujete stejně jako při nákupu pouze letenky.

Jak postupovat a získat finanční kompenzaci za zpožděný let?
Splnění hlavních podmínek Získání důkazů / dokumentace Sepsání stížnosti
✔ přílet do cílové destinace se zpožděním 3 h a více palubní vstupenka vzor dopisu / mailu viz výše
✔ přílet či odlet z letiště na území Evropské unie elektronickou rezervaci letenky odeslání na leteckou společnost
✔ ověření důvodu zpoždění = porucha letadla apod viz výše fotografii příletové tabule s Vaším zpožděným letem NEBO
❌ nelze požadovat pokud aerolinie nemohla zpoždění ovlivnit potvrzení od pracovníků letiště o zpoždění zadat případ právníkům →

Formulář

Potvrzení

Je nutné mít potvrzení o zpoždění letu k proplacení kompenzace? Základní pravidlo zní, že pro zdárné vyplacení finanční náhrady není nutné mít potvrzení o zpoždění letu! Je to ovšem velké plus a pokud máte na letišti dostatek času, doporučuji Vám si ho obstarat. Každé mezinárodní letiště má informační přepážku, kde Vám na požádání vydají toto potvrzení o zpoždění (jak letiště odletu, tak i příletu). Mělo by na něm být uvedeno především o jaký let se jednal a údaje o tom v kolik byl plánovaný a reálný přílet do destinace (aby bylo možné určitě let i přesně zpoždění).

Obecně nicméně opravdu platí, že pro žádost o peníze Vám bude stačit jen letenka / palubní vstupenka i klidně jen ta která Vám dorazila do mailu. Potvrzení je nicméně příjemné plus a hodí se především pro soudní jednání.

Kompenzace-za-zpožděný-let3
Ověřit nárok na kompenzaci (zdarma) ⇒

 

Často kladené otázky

Jak získat formulář o zpoždění letu?

Oficiální formulář pro podání stížnosti (ke stažení zde) na zpoždění v EU podejte vždy s potvrzením o zpoždění, který získáte na letišti příletu či odletu.

Jak zjistit důvod zpoždění letu?

Všechny nároky a jejich podmínky jsou vypsány v této sekci. Uváděný důvod zpoždění od letecké společnosti může být zavádějící. Ověření skutečného důvodu musíte na informacích daného letiště či na CAA.

Jak reklamovat zpoždění u Smartwings?

Při zpoždění letu u společnosti Smartwings doporučuji opakovaně (pokud se nedostane odpovědi) psát maily či volat na kontaktní telefonní číslo.

Jak nárokovat zpoždění či ztrátu zavazadla?

O finanční náhradu si můžete zažádat až pokud Vám letecká společnost zavazadlo nedoručila do 21 dní. Článek o zpoždění či ztrátě zavazadla.

Jaká je výše odškodnění?

Finanční náhrada od letecké společnosti se odvíjí od délky letu. Pokud tedy poletíte 1500 km, připadá pro Vás náhrada 250 €. Pokud ze zpozdí let u letu mezi 1500 km až 3500 km, máte nárok na náhradu 400 €. Nejvyšší částku, kterou můžete od aerolinie získat je při opoždění letu s délkou nad 3500 km, v tomto případě máte nárok na 600 €.

Úno 11, 2023Tony
Sending
User Review
5 (1 vote)



PC » Levné letenky z Prahy » Kompenzace, odškodnění, náhrada za zpožděný let

65 komentářů Letiště, Levné letenky z Prahy, Pro cestovateleKompenzace, Odškodnění
Mohlo by se Vám také líbit
 
Kompenzácia za meškanie a zrušenie letu
 
Emirates zpoždění letu
Komentáře: 65
  1. Eva Čechová
    před rokem

    Prosím o radu, dne 25.9. 2021 nám byl odepřen vstup na palubu ( 4 osoby) a to až z Gate. Všechny ostatní kontroly byly provedeny. Odepření v Barcelona u letecké společnosti Vueling. Nebyla nám nabídnuta žádná kompenzace ani další alternativa. Museli jsme si poradit a vznikly nám neskutečné potíže. Návrat se prodražil pro 4 osoby o více jak 31 000,- Kč. Prosím, poradíte mi?

    OdpověďZrušit
  2. Roman
    před 3 roky

    Je to pěkně obsáhlý článek, díky za něj. Měl jsem kauzu s KLM, ale tam to proběhlo všechno celkem hladce, byli ochotní, ale přesto jsem si radši vyžádal konzultaci s právníkem.

    OdpověďZrušit
  3. Jan Klimeš
    před 3 roky

    Dobrý den, let na dovolenou jsme měli zakoupen přes Agenturu My Trip,se společností Kenya Airways, ale realizaci letu proběhla u Air France. Díky zpoždění prvního letu z Berlína jsme nestihli další dva lety a do cílové destinace na Zanzibaru jsme přiletěli o den později. U koho máme uplatnit nárok na kompenzaci. NAvíc nám nikdo nesdělil důvod zpoždění ani na světelné odletové tabuli.
    Zavazadlo nám bylo doručeno dokonce o tři dny později od původního termínu příletu.
    V horní části stránky jsem nenalezl odkaz na Air France.
    Děkuji Honza

    OdpověďZrušit
  4. Iveta
    před 4 roky

    Ahojte, 2.3.2019 jsme letěli s manželem s Eurowings z portugalského Fara do Vídně. Z důvodu popraskaného předního skla jsme přistáli v Toulouse (prasklo cestou – při vstupu do francouzského vzdušného prostoru, aspoň tak to psali). Dostali jsme občerstvení (za 20 eur na osobu ve Starbucks) a později odpoledne i palubní lístky na spoj přes Frankfurt. Se zpožděním 9,5 hodiny jsme ve 23.10 dorazili do Vídně. Nevím, zda jsme měli nárok na proplacení noclehu v hotelu (přespali jsme v odletové hale na zemi, tedy jsme s tím neměli žádné náklady). Eurowings mi dnes odpověděl emailem, že nám přiznávají kompenzaci za zpoždění ve výši 400 eur na osobu (mám poslat číslo účtu, prý pošlou peníze), ale odmítá mi proplatit jízdenky na vlak s tím, že na to nemáme nárok. Měli jsme dlouho předem koupené levné jízdenky (na konkrétní vlak a nevyměnitelné, nevratné atd.), ale ty jsme nemohli využít, protože v době odjezdu vlaku jsme stále ještě čekali v Toulouse na letadlo. Ráno jsme si přes e-shop ČD koupili nové jízdenky z Vídně do Ostravy, za cenu třikrát vyšší než ty původní. Mám nárok na proplacení těchto dražších jízdenek ? Kdyby let neměl zpoždění, tak bych je samozřejmě neměla potřebu kupovat… Předem díky za odpověď, Iveta

    OdpověďZrušit
  5. Láďa
    před 4 roky

    Dobrý den, stejným způsobem se dá řešit kompenzace, když mělo letadlo nějakou poruchu a nahradili ho jiný, které nakonec taky neletělo? Nakonec je tam celkové zpoždění přes 48 hodin nebo máme nějak žádat o navrácení celé částky letu?

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, a jaký je postoj letecké společnosti? Jak dlouho před odletem vám tuto změnu ohlásili?

      OdpověďZrušit
  6. Pavel
    před 4 roky

    Zpožděný let s travel service – komunikace 0. Osloveni asociace letecké dopravy-komunikace 0. Prý ať si to vyřeším v Bulharsku. Dobytek jeden, Státní orgán a za státní prachy se nezastanou lidí, ale podvodníků.

    OdpověďZrušit
  7. Marie
    před 4 roky

    Dobrý den, letěla jsem s Vueling Airlines z Prahy na Tenerife. Letenka byla na jednu rezervaci s přestupem v Barceloně. Odlet z Prahy měl být v 13:25, kvůli zpoždění to bylo nakonec 15:40 (dle doložitelného fota v 15:28), kvůli tomu zmeškání navazujícího letu (ten měl být na Tenerife v 18:45) – Vueling poskytl následují let, ten ovšem měl taktéž zpoždění a místo 20:15 byl odlet po 21:00 (v tu chvíli byl jen nástup do letadla) a do cíle, tedy Tenerife jsme dorazili ve 23:30 místního času (00:30 našeho). Palubní lístky mám, uděláne screenshoty z jejich aplikace, kde jsou vidět změněné odlety, plus screenshoty zprávy, kde mi sdělují důvod – technické problémy. Chápu správně, že v tomto případě vzniká nárok na odškodnění? Vzdálenost nad 3500 km + zpoždění více než 3 hodiny? Děkuji

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, zdá se mi že ano, jen pro upřesnění: jaký jste měla plánovaný čas příletu na Tenerife dle své letenky?
      Ten reálný čas příletu na Tenerife (dle příletové tabule) musí být o více než 3 hodiny větší než plánovaný čas příletu dle letenky.

      OdpověďZrušit
      • Marie
        před 4 roky

        Dle té původní v 19:45 (tento let jsem ovšem díky zpoždění předchoziho letu PRG- BCL nestihla), dle dalšího poskytnutého letu 22:40, ovšem díky dalšímu zpoždění to bylo ve 23:30 místního času, 0:30 našeho…

        OdpověďZrušit
      • Tony
        před 4 roky

        Vždy udávejte čas v cílové destinaci (ten je také vždy uváděn na letenkách i příletových a odletových tabulích). Pokud správně rozumím měli jste přiletět v 19:45 a místo toho jste přiletěli ve 23:30, rozdíl je tedy 3 hodiny a 45 minut. Nárok tím pádem máte.

        OdpověďZrušit
  8. Pavel
    před 4 roky

    Dobrý den,
    19.6. jsme letěli z Prahy do Monastiru, vše bylo ok, následně 26.9.2018 jsme letěli z Monastiru do Prahy s TunisAir. Let zpět měl přílet o více jak 5h později. Podal jsem žádost o kompenzaci. TunisAir odpověděl, že nebude nic hradit, jelikož není Evropská firma a místo odletu není z EU, ale z Tunisu. Vzniká tedy nárok na částku nebo ne?

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, bohužel opravdu nárok na finanční kompenzaci nemáte. Pokud je letecká společnost registrovaná mimo Evropskou Unii a současně je let ve směru z letiště mimo EU s příletem na letiště v EU, nárok na kompenzaci nevzniká. Pokud by se ovšem jednalo o let v opačném směru měl byste nárok na plnou kompenzaci.

      OdpověďZrušit
  9. Radka
    před 4 roky

    Dobrý den, včera, tj.13.8. měl let z Londýna (Luton) do Prahy zpoždění téměř 5 hodin (údajně porucha na letadle). Jednalo se o společnost wizzair. Máme nárok na finanční kompenzaci? Dostali jsme každý na Lutonském letišti 3 libry na občerstvení. Děkuji.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 4 roky

      Dobrý den, ano na zpoždění 5 hodin z důvodu technických problémů na letadle u společnosti Wizzair nárok na kompenzaci máte.

      OdpověďZrušit
  10. Luck
    před 4 roky

    Kdo letěl 3.7.2018 z Hurghady do Brna. Původní odlet 14:30. Zpoždění víc jak 3,5 hodiny. Dostali jste odškodné. Prosím zda má někdo nafocenou odletovou tabuli tak se mi prosím ozvěte na tel. 737643107. Děkuji

    OdpověďZrušit
  11. Jitk
    před 4 roky

    Měla jsem stížnost k letu do Monastiru od cestovní kanceláře Blue Style ze dne 2.8 2017. Měla jsem koupený zájezd do Hammametu.Nikdo mi neupozornil na to, že z Prahy je odlet pouze do Monastiru, který je od Hammametu vzdálený 150 km.To jsem zjistila, až když mi přišel voucher. Do této destinace jsem letěla již po 3., a pokaždé byl přílet na letiště Enfidha, které je vzdálené od destinace pouze 40 km.Rozhodně bych si vybrala let z Brna, který letí tam. Za druhé nás nikdo neinformoval o tom, že let bude opožděn o 7. hodin. Když byl zpožděn let do Burgasu, tak to hned na letišti hlásili. Nám nikdo nic neřekl.Byli jsme tam s malými dětmi a rozhodně to nebylo nic příjemného.Pouze na informační tabuli se objevovalo, že náš let bude opožděn a že za hodinu budou další informace. V 17,00 jsem to již nevydržela a zavolala na pobočku cestovní kanceláře Blue Style přímo na letišti. Tam o zpoždění věděli a nedali nám vědět.Pak mi slečna říkala, že si máme dojít pro poukázky na jídlo.Pokud bych tam nezavolala, tak ani nevíme, že si máme nějaké poukázky vyzvednout.Od cestovní kanceláře bylo toto jednání nezodpovědné.Chápu, že mají nasmlouvaná letadla,a že by nás měla informovat, podle cestovní kanceláře Blue Style, letecká společnost. Ale zase z druhé strany, my jsme si zakoupili zájezd od cestovní kanceláře Blue Style a leteckou společnost jsme si vybrat nemohli, takže to byla jejich povinnost nás informovat, že nějaký problém vznikl, nebo alespoň slušnost. Do destinace jsme měli přiletět 14,45 hod. a přiletěli jsme 21,45 hod.

    Od září marně urguji kompenzaci za zpožděný let. Cestovní kancelář to přehazuje na leteckou společnost Tunisair a Ti zase, že kompenzaci má vyplácet cestovní kancelář Blue Style.V cestovní kancelář Blue Style mi vystavili potvrzení o zpožděném letu, ale to je taky všechno.

    S reklamací jsem se prvně obrátila na cestovní kancelář Blue Style,ale Ti mi odkázali na leteckou společnost Tunisair a Ti mi odepsali, že to bude řešit cestovní kancelář Blue Style, tam mi odepsali, že nic neví, ale že se ozvou. Obrátila jsem se na ČOIku, ale ta mi také nepomohla. Odepsala mi, že bohužel Tunisair s nimi nekomunikuje a že se mám obrátit na Úřad pro civilní letectví.

    Paní Holá z Úřadu civilního letectví se mi snaží pomoci, ale bohužel zatím je to také bezpřednětné. Už si připadám, jako obtížný hmyz.Od září si neustále dopisuji mezi leteckou společností Tunisair,cestovní kanceláří Blue Style a paní Holou. A výsledek nulový.Jitka

    OdpověďZrušit
    • Martina
      před 4 roky

      Dobrý den Jitko, také řešíme opožděný let do Monastiru, kdy zájezd jsme zakoupili u Student Agency (organizující CK Blue Style). Naše zpoždění bylo více než 7 hodin. Dobrala jste se již nějakého řešení? Blue Style nám sdělilo, že prodejce zájezdu (v našem případě Student Agency) osloví Tunisair ohledně nároku na odškodnění. Každopádně se mi nelíbí, že od toho dali ruce pryč… Nikdo nás neinformoval předem, věděli, že naše letadlo ještě ani nevzlítlo z Tuniska, jelikož má závadu………… Délka letu je 2h 30 minut a přesto, se nikdo neobtěžoval informovat předem….

      OdpověďZrušit
  12. Tereza
    před 5 roky

    Ahoj, chápu tedy dobře, že v případě Aeroflotu máme s odškodněním smůlu? Děkuji, Tereza

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Ne, pokud bude odlet či přílet v rámci Evropské unie máte v případě zpoždění nárok.

      OdpověďZrušit
  13. Ivana
    před 5 roky

    Dobrý den,
    v červnu jsem letěla do New Yorku s AirBerlin. Měla jsem přestup v Berlíně. Odlétala jsem 1. 6. z Prahy, jenže letadlo, které mělo odlet v 11:00 mělo technické problémy a odletěli jsme až po 14. hodině. Takže návazný let v Berlíně jsem nestihla. Musela jsem počkat až mi přebookují let, přespat v Berlíně a do New Yorku jsem přiletěla až další den, tedy s 24 hodinovým zpožděním.

    Na stránkách AirBerlin jsem potom vyplnila formulář ohledně kompenzace zpoždění letu, nejdřív mi napsali, že mám počkat na vyjádření a asi po měsíci, kdy se nic nedělo, jsem tam napsala email a bylo mi odpovězeno, že společnost je v insolvenci a tudíž nemůže momentálně řešit žádné kompenzace a že mám čekat na vyjádření společnosti, která je teď přebírá. Už je to o další skoro tři měsíce později a stále se nic neděje. Nechce se mi to nechat být, protože tohle zpoždění mi způsobilo nemalé komplikace…

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den a děkuji za příspěvek. V tomto případě není co řešit = nárok na 100% a to na plnou výši 600 Euro. Nečekal bych na ustavení nové společnosti a rovnou to předal na právníky →. Současně bych stranou zkoušel kompenzace vymáhat na přímo.

      OdpověďZrušit
  14. Petrr
    před 5 roky

    Ahoj, zrušili nám let z Berlína do Barcelony. Ryanair nám zrušil let, vrátil nám sice peníze za letenku, ale museli jsme kvůli zrušení zaplatit ubytování. Následně jsme měli ještě opožděný let s Vuelingem.

    OdpověďZrušit
    • Michal právník
      před 5 roky

      Ubytování by Vám měl Ryanair proplatit (pokud byl náhradní let plánován o jednu či více nocí později). Na Vueling zkuste nejprve napsat žádost o kompenzaci přímo, pokud nezafunguje zkuste nějakou zahraniční společnost.

      OdpověďZrušit
  15. Jindřich
    před 5 roky

    Pěkný den, zakoupil jsem letecký zájezd z Prahy do Tuniska, který byl při zpátečním letu opožděn o více než 5 hodin. S reklamací letu jsem se já i manželka obrátili na cestovní kancelář (raději zde nebudu jmenovat), ta mi sdělila, že vše jde za leteckou společností a oni s tím nemohou nic udělat. Jak to tedy je? Mám se skutečně obrátit na leteckou společnost a CK je v tomto ohledu zcela bez povinnosti? Děkuji za informaci.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, ano tyto kompenzace musíte žádat a řešit pouze s leteckou společností. Zkuste to nejprve přímo na jejich informační mail se vzorem dopisu viz výše a s dodáním všech dokumentů, které ke zpožděnému letu máte k dispozici. Následně pokud bude negativní reakce nebo žádná >> obraťte se na právní agenturu.

      OdpověďZrušit
  16. Barča
    před 5 roky

    Ahoj všem, tak létání se může někdy stát opravdu výnosnou záležitostí! :) V půlce srpna jsem letěla s Air France do Egypta a letenku jsem měla pojištěnou u pojišťovny. Let byl zpožděn o více než 20 hodin a pojišťovna mi přiznala kompenzaci 7 tisíc korun! K tomu jsem podala stížnost ještě přímo na aerolinku a ta mi právě dnes odpověděla, že mi přiznali nárok 400 Euro! Z pojistky a z nařízení EU tak dostanu celkem cca 17.450 Kč (7.000 Kč + 400 E). Jelikož letenka stála 5.800 Kč je to fakt super, že mi zpoždění letu zaplatí nejen letenku, ale prakticky celé výdaje na dovolenou v Egyptě!

    OdpověďZrušit
  17. Tereza
    před 5 roky

    Aktuálně teď zrovna řeším náhradu od letecké společnosti Cathy. Nejdříve nám nabídli vouchery, ale nakonec nám zřejmě pošlou peníze.

    OdpověďZrušit
    • Michal
      před 5 roky

      A jak ta žádost probíhá?

      OdpověďZrušit
      • Tereza
        před 5 roky

        Jo, vypadá to nadějně. Četla jsem, že to máme nejdřív zkusit sami. Zkusila jsem. Vyplnila jsem nějaký formulář, který jsem našla na jejich oficiálních stránkách a odpověděli relativně rychle. Jsem celkem překvapená jak jsou vstřícní. Dostaneme asi 200 USD, zpozdili nám let z Bali a v Hong Kongu jsme zmeškali navazující, takže přibližně 15 hodin v čekání a změna letu, alespoň něco…

        OdpověďZrušit
  18. Valerie
    před 5 roky

    Dobrý den,
    letěla jsem se společnosti EasyJet a dostala jsem zpět špinavé odbavené zavazadlo. Na reklamaci mi bylo zděleno, že mi to letecká společnost neuzná, jelikož to berou jako kosmetickou vadu a oni uznávají jen když poškození brání v užívaní. I přesto jsem si to nechala sepsat na reklamacích. Kufr je růžový látkový, takže je to na něm hodně vidět. Chtěla jsem si ho nechat zabalit baličkou na letišti, ale byl to ranní brzký let a balička byla ještě zavřená. I přesto jsem si to nechala sepsat reklamacích. Už jednou se mi tohle stalo a jiná letecká společnost mi nechala kufr vyčistit. Mám právo žádat o vyčištění zavazadla? Děkuju za odpověď.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Dobrý den, bohužel mám za to, že je toto velmi individuální a je to spíše na libovůli konkrétní letecké společnosti. Informacemi nabitý článek o problémech se zavazadlem a vymáháním kompenzací za poškození najdete zde.

      OdpověďZrušit
  19. Mirka
    před 5 roky

    Letos mi zrušili první část dvoudílného letu. O kompenzaci jsem si napsal přímo aerolince a po týdnu mi zavolali, že kompenzace byla schválena a že je na cestě na můj účet.

    OdpověďZrušit
  20. Michaela
    před 5 roky

    Dobrý den, právě řeším problém zpoždeného letu (více jak 5 hodin – Toulouse – Praha) s Voloteou. Již to řešíme měsíc, vyplnili jsme formulář, který požadovali a zaslali veškerou dokumentaci. Asi po 3 týdnech nám nabídli 100 EUR jako odškodnění a k tomu nějaké hloupé vouchery po 20 EUR na příští cesty.. Věřím, že máme nárok na minimálně 250 EUR, možná i 400 EUR, protože když zadám na googlemaps letiště TLS a PRG, vzdálenost je 1552 km.. Jak se to prosím měří? Víte někdo? A co dělat, když se aerolinka takhle kroutí? Trochu se bojím věc předat vymáhačské firmě.. Jinak se jim nedá dovolat, vždy mě odkazují ať odepšíšu přímo na email, který od nich přišel, dnes jsem odpověděla a zpět mi dorazil email, že musíme vyplnit nový (ale stále ten samý) formulář pro reklamaci… Už z toho začínám šílet….Poradí někdo?

    OdpověďZrušit
  21. Věra
    před 5 roky

    Ahoj, chtěla bych se zeptat, zda máme nárok na odškodnění, když jsme letěli s leteckou společností Delta Airlines z Prahy přes Amsterdam, Atlantu do Kostariky? Při cestě tam zpoždění v Atlantě 5 hodin z důvodu čekání na pilota a při cestě zpáteční v Atlantě zpoždění cca.4 hod., kvůli technické závadě…výměna letadla. Pak jsme nakonec nestihli ani navazující let z Amsterdamu do Prahy a museli letět ještě přes Zurich, celkové zpoždění 11 hodin. Na vašenároky.cz jsme zkoušela zasílat, ale nechtějí to řešit. Co myslíte? Díky Věra

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 5 roky

      Pěkný den, inu pokud to ani právnická firma nechce řešit zřejmě Vám nárok nevzniká. Určitě můžete zkusit ještě vyplnit formulář sama a zaslat to na Delta Airlines… Tím rozhodně nic nezkazíte.

      OdpověďZrušit
    • Lukáš Zukal
      před 5 roky

      Pokud šlo o technickou závadu a do cíle Vaší cesty jste dorazila s větším zpožděním než 3 hodiny, nárok byste měla mít! Zkuste ještě airhelp.com, osobní zkušenost výborná.

      OdpověďZrušit
  22. Zdeněk
    před 6 roky

    Vedu spor s Air Baltic kvůli zpožděného letu z Rigy do Prahy přes Vídeň, kdy mi díky zpoždění na letu z Rigy do Vídně ve Vídni uletěl navazující spoj do Prahy (vše bylo zakoupeno jako jedna letenka). Air Baltic mi ve Vídni v pátek večer sdělilo, že do Prahy můžu pokračovat až další den dopoledne, protože už nic neletí a že mi mohou nabídnout hotel. Protože jsem nutně potřeboval být doma nejpozději druhý den ráno, cestoval jsem z Vídně složitě několika vlaky tak, že jsem domů dojel v 6 hodin ráno. Původní přílet do Prahy měl být ve 21 hodin předešlý den, přes spojení navržené po zpoždění letadla bych byl v Praze až v 9 hodin ráno.
    Letecká společnost však po mé žádosti o odškodnění ve výši 250€ tvrdí, že mi žádné odškodnění nevyplatí, protože jsem přistoupil na zrušení zbývající části letu. Jak je to tedy správně, když jsem odmítl nabídku letecké společnosti, díky které bych byl na místě o cca 12 hodin později a dopravil se raději sám se zpožděním „pouze“ cca 8 hodin? Nejde mi o cenu letenky, ale o odškodnění za zpoždění letu. Děkuji za případné odpovědi.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 6 roky

      Dobrý den,

      K otázce zmeškaného letu – stanovisko Air Baltic se opírá o to, že přerušením přepravy de facto cestující nesplnil podmínku zpoždění převyšující tři hodiny na příletu, které je podmínkou pro vznik nároku na odškodnění. Nebyl by ale problém dovodit, že k němu fakticky došlo, ovšem další neméně důležitou podmínkou pro vznik nároku je příčina zpoždění – pokud byl let z Rigy do Vídně opožděn nikoli z viny dopravce, pak tento nenese ani povinnost cestujícího odškodnit.

      OdpověďZrušit
  23. Mirek
    před 6 roky

    Dobrý den,

    rád bych se zde podělil o mou osobní zkušenost, která se stala minulý měsíc a postup jak jsem se s nastalou situací vypořádal.

    Při mém zpátečním letu z Maroka přes Itálii do Prahy mělo naše letadlo společnosti Ryanair zpoždění delší než 8 hodin. Proto jsme nestihli návazný let z Itálie do Prahy a po návratu do České republiky jsme kompletní mail obsahující popis situace, fotografie odletových tabulí, data a časy odeslali na oficiální mail Ryanairu. Ve stížnosti jsme také uvedli odkazy na směrnice Evropské komise a doplnili jsme i finanční sumu, kterou požadujeme.

    Několikrát jsme si se zástupci letecké společnosti mailovali a trvali na svém. Nakonec jsme vše včera zadali odborníkům zde ve formuláři. Budeme doufat, že se alespoň jim podaří vše vyřešit. Zdá se mi to jako boj s větrnými mlýny.

    OdpověďZrušit
  24. Joey
    před 6 roky

    Minulý týden jsem letěla z kanadského Vancouveru. Večer před odletem mi napsali, že mi ruší let do Paříže kvůli stávce, ale Air France mi našla letenku o den později a navíc jsem dostala kompenzaci 600 Euro (na výběr jsem měla buď 600 Euro v cash nebo 800 Euro na voucher u Air France), jednodenní kompenzaci za taxi, ubytování a jídlo. Super jednání a smekám!

    OdpověďZrušit
    • Linda
      před 6 roky

      Můžu se zeptat jak dlouho trvalo vyřízení? Na telefonu se mnou nikdo nehodlá nic řešit, formuláře jsem dávno odeslala. Zrušili mi let z Limy a následně jsem ještě díky zpoždění nestihla letadlo do Prahy. Hotel v Limě mi byl poskytnut, ale žádnou další odezvu nemám.

      OdpověďZrušit
  25. Zuzka
    před 6 roky

    Nezdá se mi, že by vymáhání u společností bylo tak jednoduché. Měl jsem opožděný let, a následně ho zrušili úplně. Kompenzace nikde, mám na to právníky co je už žalujou a pořád nic, už to trvá skoro rok. Důvod zrušení letu bylo, že do práce nepřišla nějaká letuška (zjednodušeně). Jo a jednalo se o EasyJet.

    OdpověďZrušit
  26. Monika
    před 6 roky

    Zrovna minulý týden jsem řešila kompenzace v Praze s ČSA. Dorazím na letiště hodinu a půl před odletem jen abych z informační tabule zjistila, že má let hodinu a deset minut zpoždění. Žádný mail ani sms mi neposlali. Ve chvíli, kdy jsme měli začít nastupovat do zpožděného letadla nám oznámili, že tu letadlo ještě není a že se odlet odkládá o další hodinu a půl!! Nabídka občerstvení na letišti ani v letadle žádná! Děsná zkušenost a otrava začátku celé dovolené.

    OdpověďZrušit
  27. Marťa
    před 6 roky

    Před měsícem jsem letěl s ČSA z Malty do Prahy. Let měl zpoždění více než 5 hodin. Taková situace se mi za mnoho let létání stala poprvé, takže jsem zkusil zadat případ na VaseNaroky a upřímně si jich nemůžu vynachválit. Rychlost, jednoduchost a přehlednost. Potřebovali ode mě jen fotku mojí letenky, číslo rezervace, fotku času když jsem nastupoval do letadla a fotku když jsem pak vystoupil v Praze. Na této trase a mém zpoždění jsem měl nárok na 400 Euro. Společnost si vzala 25%, takže mi zůstalo bez práce 300 Euro.

    OdpověďZrušit
  28. Chendler
    před 6 roky

    Ahoj, v listopadu jsem letěl s Ryanairem přímo z Bratislavy do Madridu a cestou zpátky přes Brusel. Úsek z Madridu do Bruselu mi zůstal, ale přišel mi mail o tom, že let z Bruselu do Bratislavy se ruší a přesouvá se na Brusel až na další den. Teď mám tedy možnost požádat o vrácení peněz za zrušený let. Chci se zeptat, jaké mám možnosti na ostatních letech, když musím celou cestu zrušit protože bych přiletěl do Bratislavy o den později, což je už pozdě.

    OdpověďZrušit
    • Michal
      před 6 roky

      Mě udělali to stejné na úseku z Bratislavy do Londýna (let mi přesunuli o den později, protože můj let zrušili), tak jsem si nechal vrátit všechny peníze. Měli by ti vrátit všechny peníze za všechny úseky, ale musíš si jim o ně napsat. Náhradu ti nedají ale žádnou.

      OdpověďZrušit
    • Ondra
      před 6 roky

      S Ryanairem to nebude žádný oříšek, třeba jim pořád psát a případně volat. Nebo vyzkoušej nějakou společnost co se zabývá kompenzacemi no. Protože se jedná o nezávislé lety na samostatných letenkách nemá podle mě Ryanair povinnost ti vracet peníze, ale určitě to můžeš zkoušet.

      OdpověďZrušit
  29. David
    před 6 roky

    Dobrý den, minulý týden jsem úspěšně získal náhradu ve výši 250 Euro při zpožděném letu společnosti EasyJet. Letecká společnost se zachovala velmi na úrovni, když sama začala situaci řešit a oznámila mi v mailové komunikaci, že důvodem zpoždění byla technická závada na jejich letadle. Reklamaci mi tedy automaticky uznala a peníze zaslala na mnou určený účet. I tak děkuji za informační doušku v den kdy bylo letadlo opožděno.

    OdpověďZrušit
    • Ondřej
      před 6 roky

      Dobrý den Davide, jak se k Vám peníze od EasyJetu nakonec dostaly? Dostali jsme zprávu, že nám kompenzaci zašlou do 21 dnů šekem. Zajímá mě, zda máme urgovat nebo posílat číslo účtu. Děkuji za odpověď

      OdpověďZrušit
  30. Petr
    před 6 roky

    Zajímavý článek. Jak je to vůbec s náhradou u autobusové dopravy? Pokud se autobus opozdí a není udán žádný důvod. Má například právo se opozdit 6 hodin a neuvést žádný důvod? A co v případě, že na nádraží vůbec nedorazí, jak se mohu bránit a jakou legislativou se toto řídí? Případně díky za názory…

    OdpověďZrušit
  31. Marcelka
    před 6 roky

    Já mám velmi dobrou zkušenost s WizzAirem na letu z Istanbulu do Budapešti. Sami od sebe nám po nějakém interním vyšetření poslali příčinu zdržení mailem. Automaticky nám také přiznali nárok na odškodnění a nabídli buď zaslání 250 € na účet nebo 300 € na Wizz Air účet. V mailu se rovnou i ptali na číslo účtu kam mají peníze zaslat, a také zaslali. Takže jsme si tímto letem na kompenzacích pěkně vydělali.

    OdpověďZrušit
  32. Simona
    před 6 roky

    Ahoj, já jsem dostala 250 € od Ryanairu za čekání přes 4 hodin na letu z Bratislavy do Londýna. Námitku jsem vznesla až rok po incidentu, ale nakonec se podařilo a zaslali mi šek. :) Řešila jsem to přes agenturu APRA, vyplnila jsem formulář, který jsem jim poslala a oni to za mě už dořešili. Trvalo to vážně dlouho, skoro jsem na to už zapomněla, ale Ryanair mi nakonec poslal mail, že nárok odsouhlasili a asi týden nato mi šek reálně přišel.

    OdpověďZrušit
    • Marek
      před 6 roky

      No v praxi to ale znamená, že jsi měla nárok na více, protože APRA funguje tak že si nechá 25% z té celkové sumy co vysoudí. Takže je otázkou zda kdyby jsi to nepodala sama napřímo měla by jsi o 1/5 více. :)

      OdpověďZrušit
  33. Tomáš
    před 6 roky

    My jsme letěli zrovna před 2 týdny na lince Praha – Düsseldorf – Zürich. Let z Düsseldorfu do Zürichu nám zrušili, jen tak bez důvodu. Dozvěděla jsem se to hodinu a půl před odletem z Prahy. Nakonec nás chtěli nechat stát v Düsseldorfu, nikdo o nás nic nevěděl, nikdo nebyl zodpovědný. Udělala jsem trochu psychohygieny u saltru Lufthansy, nakonec podrželi letadlo a ještě nás tam 3 trosečníky nacpali na nějakej zvláštní status. Chlapec u saltru byl chudák rád, že se nás zbavil, zpocenej byl úplně durch. Takže silou na ně a dá se to.

    OdpověďZrušit
  34. Martina
    před 6 roky

    Moje kamarádka letěla z Dubaje na Nový Zéland se společnostní Emirates. Aerolinka jí na přestupu sdělila, že jsou nuceni ji přesunout let na druhý den. Zaplatili jim hotel se stravou a jako odškodnění jim dali letenku zadarmo v té samé hodnotě. Takže si druhý rok udělali výlet na Mauricius. :) Takže i takto se lze vypořádat s kompenzací.

    OdpověďZrušit
    • Michal
      před 6 roky

      Přesně, také si pamatuji, že jednou v Dubaji měli Emirates problémy s místy v letadle, takže nám nabídli jiný let (delší o dvě hodiny) a jako náhradu nám dali 2 letenky do destinace dle našeho výběru.

      OdpověďZrušit
      • Eva
        před 6 roky

        No Emirates s tím často už předem počítají, protože mají lety hodně přebookované, takže prodají více letenek než je reálně míst v letadle. I tak se jim to vyplatí. Jinak jejich služby ujdou, záleží na tom koho máte v posádce. Co mě na těch jejich letech přímo deptá je to, když se musím s dětmi doslova crcat busem přes celý letiště, to je děs. Jinak si přečtěte na jejich fb jak na ně lidé nadávají. Tím autobusem po letišti je to pořád na nic, myslela jsem si, že po té výstavbě letiště se to změní a nic… I když je fakt, že takhle podobně jezdím i po letištích v Istanbulu nebo Frankfurtu.

        OdpověďZrušit
  35. Libuška
    před 6 roky

    Ještě v článku chybí info o tom, že i v případě neovlivnitelných situací (jako je výbuch sopky, počasí či politické problémy) je letecká společnost poskytnout základní péči čekajícím cestujícím! Bohužel letecká společnost v drtivé většině případů tuto pomoc neposkytne sama od sebe a je nutné se o ni přihlásit.

    OdpověďZrušit
  36. Iva
    před 6 roky

    Dohadovala jsem se přes Vase naroky s Etihad, jejich vinou jsme zmeškali v Abu Dhabi přestup na let do Německa. Posílali nás pak složite přes Aman, nedohádala jsem nic, prý nejsou evropská letecká společnost 😡…náhrada pro 3 osoby.

    OdpověďZrušit
    • Tony
      před 6 roky

      Pěkný den, bohužel přesně jak píšete – pokud nemá letecká společnost sídlo na území Evropské Unie, nelze na ně tyto nároky uplatnit :(

      OdpověďZrušit
  37. Tomáš
    před 6 roky

    American Airlines v Zürichu – kvůli technické závadě nám odložili let na druhý den. 4 hodiny jsme na čekali na letišti na pitomý telefonní číslo, kde bychom si mohli přebookovat let. Je to už skoro půl roku a dodnes čekám na kompenzaci pro 4 lidi co se mnou byli v rezervaci. Hádám se s nima po mailu, 600 Euro kompenzaci sice přiznali, ale dosud nevyplatili. :(

    OdpověďZrušit
  38. Míša
    před 6 roky

    ČŠA – zrušili mi let aniž by mě informovali a nedostala jsem zhola nic. Dvakrát jsem jim potom psala a bohužel prý nároky nemohu vznést. Jen pro mě mohou udělat to, že pokud druhý den bude v letadle volno jsou ochotni mě vzít jinak si prý musím koupit novou letenku. Nebyla s nimi příliš řeč, čekali jsme tedy od 3 hodin rano až do dalšího dne do 5 hodin ráno na letišti. :(

    OdpověďZrušit
    • Martina
      před 6 roky

      Tak ČSA jsou kolikrát kapitola sama o sobě. Ale teď to nějak měnili a ty společnosti jestli nedají náhrady, jiné letadlo, jídlo, hotel apod. tak musí dát finanční odškodnění. Ale vymáhat to z nich bude asi fakt děs.

      OdpověďZrušit
  39. Šárka
    před 6 roky

    ČSA : Já kdysi zmeškala asi Přestup při letu z Amsterdamu přes Prahu do Ostravy (a ne vlastní vinou!); dostala jsem poůkaz na jídlo za 250 Kč a taxi z Ruzyně mě vezl s miminkem až na hlavní nádraží do Ostravy

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář


před měsícem




Kdo jsme?

Hledáme pro Vás levné zájezdy & akční dovolenou s odletem (nejen) z Prahy. Naleznete zde také rady, tipy, cestopisy i průvodce po zemích.

Kontakty
  • mail: info@planetacestovani.cz
  • autor: redakční tým PlanetaCestování.cz
  • Privacy Policy
Nejnovější příspěvky
  • Kam v zimě k moři za teplem? – Což takhle Tenerife? 16.2.2023
  • Dovolená v SAE: Říše písku a slunce po celou zimu 13.2.2023
Právě se diskutuje
  • Tony: Ceny v Chorvatsku 2023
  • Kristina Pečlová: Regiojet: Kreditová jízdenka
  • Mirek: Recenze cestovní kanceláře A21
  • Tony: Váha zavazadla do letadla
2013 – 2023 © PlanetaCestovani.cz