Jak zjistit důvod zpoždění letu například u aerolinie Ryanair? Irská společnost Ryanair je v současnosti největší nízkonákladovkou na Starém kontinentu. V roce 2019 přepravil neuvěřitelných 117 milionů cestujících, čímž porazil i největší „běžnou“ aerolinku Lufthansa a stal se tak v podstatě králem nebes celé Evropy. Jak však známe z pohádek, i králové někdy nemají své dny, a tak se nepříjemnosti v podobě zpoždění nevyhýbají ani tomuto okřídlenému gigantu.
Chci zajistit finanční kompenzaci za let →
Nejdochvilnější aerolinky
Na samotný úvod však musíme říct, že zpoždění jsou u Ryanairu opravdu výjimečná, neboť společnost si zakládá na své pověsti právě díky celkové dochvilnosti letů. Při každém přistání na čas tak můžete slyšet z palubního rozhlasu fanfáru, která na tuto skutečnost upozorní.
Jen pro představu – v roce 2019 se společnost chlubila nulovým zpožděním téměř u 90 % všech letů, čímž se řadí na přední příčky všech nízkonákladových společností v Evropě! Mimo to mají velmi vychytaný online proces prodeje a check inu.
Finanční náhrada dle 261/2004
Stejně, jako na všechny evropské letecké společnosti, se i na Ryanair vztahuje nařízení EU č. 261/2004. To znamená, že pokud se váš let opozdil o více než 3 hodiny, přičemž je zavinění na straně samotné aerolinky, máte nárok na finanční odškodnění ve výši 250€ (cca 6 500 Kč) při letech do 1 500 km. Při letech delších, a to až do 3 500 km máte nárok na 400€ (přibližně 10 500 Kč). Na občerstvení potom máte nárok při zpoždění dlouhém alespoň 2 hodiny.
Pozor na oficiální formulář
Ač považujeme jednání Ryanairu na velmi vysoké úrovni, nemůžeme se zbavit pocitu, že na svých oficiálních stránkách o tomto odškodnění spíše mlží.
Svým cestujícím totiž nabízí, v případě zpoždění delšího než 3 hodiny, vrácení plné částky za zakoupené letenky, nikoliv však částku v hodnotě 250, potažmo 400€, na kterou mají ze zákona nárok. Doporučujeme tak nežádat o toto odškodnění přes internetový formulář, ale raději prostřednictvím emailu, ve kterém vznesete požadavek na vaše zákonné odškodnění.
Možnost změny letu při dvouhodinovém zpoždění
Abychom Rynairu nekřivdili, musíme též zmínit, že svým zákazníkům nabízí též jednu službu, kterou poskytuje nad rámec zákona. Pokud je totiž váš let opožděn alespoň o 2 hodiny, máte možnost bezplatné výměny vašeho letu do jakékoliv jiné destinace, a to zcela zdarma.
Samozřejmě pouze v případě dostupnosti volných míst v novém letadle. Jestliže je navíc nový let operován až následující den, Ryanair vám pomůže s ubytováním a též vám poskytne telefonní kredit, platný 24 hodin!
Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 11.2.2023