Metro v Římě má podobně jako pražské metro tři linky – oranžová A, modrá B a zelená C. Název provozovatele metra v Římě je společnost ATAC, najdete zde 73 stanic. Trasy metra mají dokonce podobný tvar jako metro v Praze a protínají se na 4 místech. Na linky metra je napojena návazná autobusová doprava.
Nejlevnější zájezdy do Itálie – 4.586 Kč ⇒
- Linka metra v Římě A: 27 zastávek | Battistini až Anagina
- Linka metra v Římě B: 26 zastávek | Laurentina až Rebibbia
- Linka metra v Římě C: Monte Compatri až Lodi
Cena jízdného
Máte na výběr z jednorázové jízdenky, která stojí 1,5 Eura. Dále pak pro delší cestování existuje celodenní jízdné na 24 hodin za 7 Euro. Na prodloužený víkend v Římě lze doporučit jízdné na 72 hodin (tedy 3 dny), které vychází na 18 Euro.
Jízdné/lístky do metra
V italském metru nejsou žádné komplikované zóny a velmi se podobá systému jízdného u nás v Praze. Na výběr totiž máte: 1 lístek na 100 minut, 24, 48 nebo 72 hodin případně 7 dní. I s 1 lístkem můžete libovolně přestupovat mezi linkami. Stejně jako jízdenky v našem MHD i v metru si jste povinni lístek označit při vstupu do přepravního prostoru. Kontrola zda máte platné jízdné v Římě probíhá stejně jako u nás v ČR.
Mezi symboly města patří především římské koloseum. Ovšem za návštěvu, kam se můžete krásně přepravit metrem se samozřejmě řadí i Pantheon, Andělský hrad nebo Forum Romanum. Další památky se sice nenachází přímo uprostřed města, ale je možné z konečných stanic metra naskočit na návaznou příměstskou dopravu a pokračovat dál.
Říká se, že všechny cesty vedou do Říma a my s tímto rčením nemůžeme jinak než souhlasit. Pokud i vás jedna z těchto cest zanesla až do tohoto Věčného města, jistě byste rádi věděli, jaké cesty vás budou provázet přímo na místě. V tomto článku se tak s vámi podíváme na modernější a pohodlnější způsob cestování Římem, a to na jeho podzemí verzi.
Pro turisty postačí
Historie římského metra se začala psát v únoru roku 1955, kdy byl zprovozněn jeho první úsek. Přestože v samotném Římě žije na tři miliony obyvatel, jeho metro je – oproti ostatním evropským městům – relativně málo rozvinuté. Pro turisty však poslouží zcela dostačujícím způsobem, neboť se pomocí něj dostanete na ta nejzajímavější a nejpopulárnější místa.
Nejstarší linka B
Stejně, jako v Praze je i metro v Římě rozdělené do 3 linek. Nejstarší, linka B má modrou barvu a jak již bylo řečeno, jeho historie sahá do poloviny 50. let 20. století. Oproti pražskému metru má linka B jednu zvláštnost. Ve stanici Bologna se totiž větví na 2 různé trasy. Linka B1 tak končí ve stanici Jonio a její delší sestra B naopak ve stanici Rebbibia.
Při nástupu si tak dejte pozor na to, kde přesně bude vaše metro končit. Vystoupit můžete celkem na 32/37 stanicích. Mezi nejznámější památky, které se nad touto linkou nacházejí, patří např. Bazilika sv. Pavla (Basilica San Paulo), Forum Romanum (Circo Massimo); Koloseum (Colloseo) či Piazza Bologna (Bologna).
Páteřní linka A
Oranžová linka A je, společně s předchozí linkou B, v podstatě páteřní trasou celého města. Byla vybudována v roce 1980 a stejně, jako pražskou trasu A, i tu římskou využívají hojně turisté. A není se čemu divit. Na trase o délce cca 18 km můžete vystoupit u takových skvostů, jakými jsou např. Fontána di Trévi (Barberini), proslulé Španělské schody (Spagna), Diokleciánovy lázně (Repubblica) či nejmenší stát na světě – Vatikán (Ottaviano).
Nejmladší „Céčko“
Poslední linka římského metra – zelené „Céčko“ je nejmladší trasou. Vybudována byla opravdu nedávno, a to v roce 2014. Celkem tato trasa měří přibližně 18 kilometrů a najdete tu rovných 21 stanic s tím, že v nejbližších letech je plánováno vybudování dalších. Pokud byste po této lince cestovali, pak mějte na paměti, že oproti zbývajícím dvěma trasám je tato v provozu ve všední dny pouze do 21:00 (A a B do 23:30).
Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 11.2.2023