PlanetaCestovani.cz
  • Fórum
  • Dovolená
    • Akční zájezdy
      • Autobusem
      • Dovolená s dětmi
      • Luxusní zájezdy
      • Poznávací zájezdy
      • Vánoce a silvestr
    • First minute
    • Last minute
    • Odlety do týdne
    • Super last minute
  • Letenky
    • Vyhledávač
    • Akční letenky
  • Odlety
    • Odlety z Prahy
    • Odlety z Brna
    • Odlety z Ostravy
    • Odlety z Pardubic
    • Odlety z Německa
  • Sledování letů
    • FlightRadar 24
    • Letiště Praha
      • Přílety odlety Praha
    • Zpožděný let
  • Kdo jsme
    • Poradna
    • Spolucestování
PC » Levné letenky z Prahy » Qatar Airlines: recenze

Qatar Airlines: recenze

Qatar Airlines recenze a zkušenostiJaká je recenze letecké společnosti Qatar Airlines? V současné době létá po celém světě obrovské množství leteckých společností. Jen několik z nich je však dlouhodobě bráno za nejlepší. Mezi ně patří i Qatar Airways. Co ale na její služby říkají samotní klienti?

Vyhledávání nejlevnějších letenek →

O společnosti Qatar Airways

Qatar Airways je zkrácený název pro leteckou společnost Qatar Airways Company Q.C.S.C. Jde o jednu z nejdůležitějších aerolinek z Přední Asie (do této skupiny patří ještě Emirates a Etihad Airways). Společnost Qatar Airways vznikla v roce 1993, nicméně původně sloužila pouze katarské královské rodiny a komerční aerolinkou se stala až o čtyři roky později. Od 21. srpna 2017 létá tento dopravce dennodenně také na Letiště Václava Havla v Praze.

  • Mohlo by vás zajímat: domovským letištěm Qatar Airways je od roku 2014 Dauhá-Hamad. Předtím to bylo letiště Dauhá, to ale přestalo vyhovovat svou zastaralostí a kapacitní nedostatečností.

Recenze aerolinky Qatar Airways

Letecká společnost Qatar Airways bývá pravidelně hodnocena jako jeden z nejlepších světových dopravců. U organizace Skytrax dostává rok co rok nejvyšší hodnocení, tedy 5 hvězdiček. Tím se může pochlubit jen velmi málo aerolinek. Skytrax přitom patří k předním světovým organizacím pro průzkum komerčních leteckých společností, takže na jeho hodnocení bývá brán velký zřetel. Jak jsou ale s Qatar Airways spokojeni samotní klienti?

Jaká letadla používá Qatar?

Čeští turisté hodnotí tohoto dopravce obecně velmi dobře. Jeho letadla jsou nová (z Prahy létá Airbus A320, od října 2017 i větší Airbus A330-300) a ve většině případů létají na čas. Velmi kladně je hodnocen i příjemný a ochotný personál, a to i ve třídě economy, dále dostatek místa, velmi kvalitní servis, pestrý výběr jídel a nápojů.

Cestující ovšem mají v některých případech výhrady k mnoho hodin trvajícím přestupům, což může být skutečně náročné. Qatar Airways je někdy vytýkána i složitější komunikace při řešení sporů. Na druhou stranu jsou tyto výtky spíše výjimečné, takže využití služeb této letecké společnosti lze rozhodně doporučit.

  • Tip na závěr: v červnu minulého roku postihla i tohoto dopravce katarská diplomatická krize, díky níž nemůže létat do mnoha arabských zemí. Katar se tak snaží oživit turistický ruch jiným způsobem, z čehož profitují i čeští turisté. Pro cestující z ČR totiž byla zrušena vízová povinnost. Pokud se tedy budete chtít vydat do této země u Perského zálivu, aktuálně je to snazší než dříve.
Úno 11, 2023Tony
Sending
User Review
5 (1 vote)



PC » Levné letenky z Prahy » Qatar Airlines: recenze

6 komentářů Levné letenky z Prahy, Pro cestovateleLetectví
Mohlo by se Vám také líbit
 
Flightradar24 – letová prevádzka na radaru online
 
Jak vysoko létají letadla?
Komentáře: 6
  1. Jaromír
    před 3 měsíci

    Aktuální zkušenost s Qatar airways.
    Při letu Praha – Dauha – Denpasar, byly před odletem několikrát změněny časy letů, nu což, asi trochu organizačních problémů. Zásadní problém nastal při zpáteční cestě, kdy nám při přestupu v Dauha dal tento přepravce 55 minut na přestup. Kdo někdy přestupoval na mezinárodním letišti ví, že je to šibeniční čas, kdo někdy přestupoval v Dauha ví, že je to absolutní nesmysl. Takže dovolená se změní v adrenalinový zážitek a klient místo aby si užíval dovolenou, přemýšlí, jestli se dostane domů. To vše ještě umocněno momentální situací na letišti v Dauha při konání MS ve fotbale. Servis na palubě a ostatní služby v pohodě, ale nemohu se zbavit dojmu, že tak renomovaná společnost by měla plánovat letenky tak, aby klient bezpečně zvládal přestupy, no, nekup to za 30 tis Kč. Zkrátka, jestli ještě někdy někam poletím a to doufám že ano, rozhodně to nebude s Qatar airways.

    OdpověďZrušit
  2. Hanka U.
    před 3 roky

    Dobrý den,

    Tuto společnost hodnotím velmi negativně, byť jsem s ní letěla poprvé na základě referencí. Hodnotím ji velmi negativně co se týká reklamace mého zavazadla. Zavazadlo mě bylo poškozeno, tak, že jej nelze ani opravit. Toto poškození zavazadla jsem uplatnila bezprostředně, a to 2. března 2019. Samozřejmě jsem musela vyplnit složitějších formulářů, připojit fotografie poškozeného zavazadla v určitém formátu. Chápu, že každá společnost má svoje specifika.
    Do dnešního dne nemám z této společnosti žádnou informaci, a to i přes moje urgentní dotazy. Pouze, když si vyhledám číslo pod kterým je vedena moje událost se dozvím, že je v řešení.
    Z pohledu logického, ale i právního není co řešit. Fotografie jsou zcela průkazné a k poškození zavazadla došlo hned po příletu.
    Jinak servis na palubě letadla byl perfektní.
    Bohužel, ale zkušenost s jejich ignorací spojená s vyřízením mého poškozeného zavazadla mě navždy odradila s touto společností cestovat.

    OdpověďZrušit
    • Dana JUrková
      před 3 roky

      Dobrý den, velice často létáme s touto leteckou společností. Při posledním letu jsme měli poškozené kufry. Ty se musí hned na letišti nahlásit na reklamaci zavazadel, kde s Vámi vypíší protokol, tam pošlete fotografie poškozeného zavazadla, palubní lístky a lístky od kufru. Během dvou dnů jsme obdrželi kufry zcela nové. Je to nejjednodušší a nejrychlejší postup.

      OdpověďZrušit
      • Josef
        před 3 roky

        Dobrý den, já jsem poškozené zavazadlo dostal po příletu z Bankoku do Vídně, i když jsem poškození na letišti nahlásil a byl se mnou sepsán protokol,nikdo si poškození nefotil a ani nemám kontaktní adresu kde případně foto poslat.

        OdpověďZrušit
  3. Pavel
    před 4 roky

    12.7.2018 17:10 let QR 292. Prague – Doha – Manila; Manila – Doha – Prague
    Z důvodu technické závady, kterou se nejdříve pokoušeli vyřešit při setrvání cestujících v letadle, kterou se po hodině čekání nepodařilo opravit, jsme byli zpátky přesunuti do nástupní haly, kde jsme měli čekat na další pokyny. (Jen ve zkratce pro informaci cestující, kterým je zrušen nebo zpožděn let mají nárok na hrazené občerstvení – pití a jídlo po 3 hodinách + případné ubytování a zajištění dopravy při celkovém zrušení letu a nemožnosti ho nahradit.). Po zjištění, že se technická závada neopraví a není žádný náhradní let, se začalo zjišťovat náhradní ubytování. Zhruba v 19:00 jsme obdrželi asi 8 krabic džusů a 6 flašek neperlivé vody. Pak nastával chaotický postup, při kterém se pokoušelo několik manažerů obstarat hotel a dopravu. Přestože nám bylo řečeno, že dostaneme vouchery na jídlo, jsme do 22:00 hodin neviděli žádnou změnu ani další jiné občerstvení. Jediná změna byla, že se pomalu začal vytrácet personál. Několikrát jsme obdrželi informaci o zamluvení hotelu a autobusu, který čekal před letištěm, ale pouze ,,5 minut a pak odjel´´ – těžko říci jak bylo toto tvrzení pravdivé, jelikož přepravu řešili před více než hodinou co zmíněný autobus odjel po ,,5 minutách´´. Celou tu dobu čekající na jednom místě maximálně s možností dojít si na záchod nebo odejít na vlastní zodpovědnost – bez získání dalších informací o náhradě, jsme čekali hladový na změnu. Když už konečně přijel nějaký autobus (nejprve 8 míst, poté 20 a dále nevím). První měli jít ženy s dětmi, ale jelikož většina z nich byli cizinci a už byl zajištěný autobus před budovou letiště a my stále byli v odletové hale, tak jsme museli projít příletovou kontrolou. Ta je podstatně rychlejší pro držitele EU pasů. Stejně téměř většina lidí čekala v hale, protože neslyšela a neporozuměla pokynům. Po získání zavazadel a dostání se k autobusu (asi v 22:20), jsme byli rádi, že budeme dopraveni k domluvenému hotelu Mama Shelter kde naštěstí stále vařili. Při příjezdu (23h) jsme se zapsali, obdrželi karty od pokojů a šli se navečeřet. Od společnosti Qatar jsme měli povoleno 1 jídlo na osobu + nealkoholické nápoje. Po večeři (0:10) jsme viděli, jak přijíždí teprve zbylí cestující a přisedají ke stolům. V průběhu večera měli všem postupně přijít skrz SMS informace o změně letu a případném zavolání uprostřed noci na nasednutí do dopravy na letiště. Proto jsem byl v pohotovosti s brzkým nastavením budíku. Žádné informace mi nepřišli. Po snídani jsem si zašel na recepci a hledal někoho od společnosti Qatar abych se dozvěděl další informace. Teprve v 9:00 sem dospěl k úspěchu. Dozvěděl jsem se, že mám přesunutý let na 13.7. v 17:10. Bez žádného upozornění skrze SMS, nebo jiného kontaktu. Před odletem na obědě nám byl zkrácen výběr jídel o dražší položky a měli jsme nárok pouze na 1 základní jídlo a pouze 1 sklenici vody.
    Na letišti už vše probíhalo podle plánu – normální odbavení, kontrola a odlet. Manažer s

    Po zjištění nároku na odškodnění podle legislativy EU, jsme měli každý nárok na 600 Eur. Manažer ještě na letišti říkal, že pokud budeme potřebovat asistenci nebo cokoliv změnit tak to není problém a máme se mu ozvat.
    Když jsem tak chtěl učinit a změnit let na dřívější datu a dostat extra zavazadlo a volal jsem na Qatar airlines (Bohužel jsem nemohl najít číslo na manažera a zavolat přímo jemu.) dávali možnost přesunutí letenky za extra poplatek. To jsem samozřejmě odmítal s odkazováním na zrušený let a nabídkou kompenzace od manažera pro spokojenost zákazníka. Rozhodl jsem se tedy jít osobně na Qatar airlines office v Manile BGC. Zde byli 2 zákazníci přede mnou. Čekal jsem půl hodiny, než jsem se dostal na řadu a vysvětloval jsem jim problém s letadlem, co se stal a že bych chtěl přesunout let s odkazováním nabídky od manažera. Navíc jsem zmiňoval, že zrušení letu do Manily ovlivnilo můj pracovní rozvrh a proto jsem požadoval tuto změnu. Řekla mi, že je to můj problém a že jí je to jedno, že musím zaplatit. Prý s tím nemají nic společného. Když jsem se jí zeptal, jestli má číslo na manažera, nebo by se ho aspoň pokusila získat, tak mi stručně odpověděla, že nemá a zkoušet to nebude. Pak si hned zavolala dalšího zákazníka (s kterým předtím mluvila přes půl hodiny, nejsem si jistý, jestli vůbec něco řešili nebo to byla jen kamarádka podle smíchu a stylu dialogu). Když jsem čekal další hodinu, abych přišel na řadu, než se vypovídají tak mi pak jen oznámila, že už zavírají. Že mají dlouho cestu domů a že můžu přijít zítra. Na to jsem se zeptal, jestli to myslí vážně a že s ní nemůžu dořešit tuto záležitost, přestože jsem čekal takovou dobu? Já se tam taky dlouho dostával a strávil jsem s tím přes polovinu dne a to mám přijít zítra? Stručná odpověď od ní: Ano … Ale jestli chcete, můžete si dát kafe, ale venku. To už jsem ztratil slova a naštvaně odešel. Budu dál vymáhat náhradu, na kterou mám nárok, ale počítám, že žádné jiné slíbené podpory se mi nedostane.
    Zákaznická podpora na telefonu a osobně v kanceláři úplně nulová – Každá změna byla minimálně za 800 dolarů. Žádná snahy něco nabídnout, přijít s jiným návrhem možností. Ani možnosti zavolání, nebo zjištění více informací. Jsou naučeni říkat pouze základní fráze jak z lidí vytáhnout více peněz za jejich vlastní chyby.

    Jediné + co můžu říci je, že na palubě letadla byli příjemní a let byl pohodlný i v mé Ekonomické třídě. Pokud se ale nechcete dohadovat při nějakých případných potížích o cokoliv, rozhodně si nevybírat Qatar airlines. Zákaznický servis, ochota, pomoc, pochopení, zjištění možností – vše silně pod bodem mrazu.
    Abych shrnul svůj postoj. Nevadí mi a respektuji, že mohou nastat určité problémy. Na druhou stranu, byl zde vidět značně neprofesionální přístup, pomalé jednání, neobsloužení cestujících a špatná informovanost pasažérů. Podle slov manažera Qataru se jim toto stalo poprvé, to ale není dostatečnou omluvu pro celkový tento postup. Doufám, že se aspoň z této zkušenosti poučí a přeji lidem, kteří si zvolí tuto společnost, ať se jim nepřihodí žádné problémy v průběhu letu.

    OdpověďZrušit
  4. David
    před 5 roky

    Za týden s touto aerolinkou letím na Srí Lanku, tak až se vrátím, určitě poreferuji. Jinak co se týče jídla – mám na výběr i jako cestující v ekonomické třídě? David

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář


před 29 dny




Kdo jsme?

Hledáme pro Vás levné zájezdy & akční dovolenou s odletem (nejen) z Prahy. Naleznete zde také rady, tipy, cestopisy i průvodce po zemích.

Kontakty
  • mail: info@planetacestovani.cz
  • autor: redakční tým PlanetaCestování.cz
  • Privacy Policy
Nejnovější příspěvky
  • Kam v zimě k moři za teplem? – Což takhle Tenerife? 16.2.2023
  • Dovolená v SAE: Říše písku a slunce po celou zimu 13.2.2023
Právě se diskutuje
  • Tony: Ceny v Chorvatsku 2023
  • Kristina Pečlová: Regiojet: Kreditová jízdenka
  • Mirek: Recenze cestovní kanceláře A21
  • Tony: Váha zavazadla do letadla
2013 – 2023 © PlanetaCestovani.cz