PlanetaCestovani.cz
  • Fórum
  • Dovolená
    • Akční zájezdy
      • Autobusem
      • Dovolená s dětmi
      • Luxusní zájezdy
      • Poznávací zájezdy
      • Vánoce a silvestr
    • First minute
    • Last minute
    • Odlety do týdne
    • Super last minute
  • Letenky
    • Vyhledávač
    • Akční letenky
  • Odlety
    • Odlety z Prahy
    • Odlety z Brna
    • Odlety z Ostravy
    • Odlety z Pardubic
    • Odlety z Německa
  • Sledování letů
    • FlightRadar 24
    • Letiště Praha
      • Přílety odlety Praha
    • Zpožděný let
  • Kdo jsme
    • Poradna
    • Spolucestování
PC » Pro cestovatele » Turkish Airlines: má recenze Business class

Turkish Airlines: má recenze Business class

VIP salonek a sladký předkrm v letadleTurkish Airlines je pro pro obyvatele ČR jednou z nejdůležitějších dálkových aerolinek až v posledních přibližně 5 letech. Právě v tomto období totiž zažívá neobvyklý rozvoj a počet destinací kam tato společnost létá se pomalu blíží k číslu 300.

Letenky (nejen) s Turkish ⇒

Praha | Osobní recenze | Business class | Fotogalerie

Důležité právě pro náš region jsou díky Istanbulu – jejich hlavního hubového letišti. Spolu s Dubají (a společností Emirates) se tak jedná o nejlépe navazující dopravu směrem do Asie, Austrálie či na Nový Zéland. Lety přes Londýn či Paříž cestování směrem na východ prodlužují, podobně je na tom i trasa přes Moskvu.

Praha

Ať už letíte směrem na východ s Turkish kamkoliv, vždy poletíte přes Istanbul. Frekvence letů z Prahy je v současně době 3x denně = odlet z Prahy v 10:00, v 15:15 a v 18:45. Spolu s například Swiss Airlines, United Airlines, Austrian Airlines je Turkish Airlines součástí Star Alliance.

Pokud Vás čeká přestup na Atatürkově letišti v Istanbulu mohla by Vám pomoci má osobní zkušenost při dvou přestupech na trase Praha – Istanbul – Manila i na zpátečním letu Manila – Istanbul – Praha.

Osobní recenze

Osobně jsem okusil služby Turkish Airlines na 4 úsecích a při porovnání s podobně hodnocenými Emirates bych označil služby obou aerolinek na velmi srovnatelné úrovni. Sedačky na kratších letech mají podobný povrch jako v TVS nicméně kvalita celého interiéru včetně čistoty jsou o mnoho kategorií výše. Kdykoliv jsem se na palubě či na letišti potkal s personálem Turkish Airlines, vždy bylo jednání velmi příjemné a vstřícné.

Nutno však podotknout, že při srovnání například s Emirates není vystupování až tak servilní a přehnaně milé. To ovšem samozřejmě pramení nejen z vnitropodnikové kultury, ale také ze samotné společnosti odkud aerolinie pochází. Pokud máte s Turkish jakékoliv zajímavé zkušenosti ať kladné či záporné budu velmi rád pokud se o ně s ostatními čtenáři podělíte v komentářích pod tímto článkem. Pomůžete tak jiným dobrodruhům při volbě aerolinie a vyhnutí se případným problémům.

Business class

Všechny 4 úseky na cestě do Manily i zpět do Prahy jsem absolvoval v cestovní třídě Business class a rád se s Vámi s průběhem všech letů podělím.

Celou cestu začínám obvykle čekáním fronty u check in přepážky. V případě businessu ihned po otevření přepážek celou frontu předbíhám a jdu hned po červeném koberečku jako první k přednostnímu odbavení – nikdy bych neřekl jak fajn to je. Po rychlém odbavení (mám jen batoh na zádech) už si to směruji do letištního VIP salonku Mastercard Lounge v Terminálu 1 (ps: Istanbul je mimo schengenský prostor) hned vedle letištní restaurace pro zaměstnance, který je v ceně letenky. Čas v salonku uteče jako voda a po bezpečnostní kontrole u gatu jdu rovnou také přednostně ihned bez čekání do letadla.

Před vzletem z Prahy do Istanbulu dostanu welcome drink dle výběru a hovím si v přední části letadla ve skvěle polohovatelném sedadlu. Po vzletu dostanu horký hadřík na omytí rukou a vyberu si z jídelního menu hlavní chod opravdu výborné jídlo na „porcelánu“ viz fotogalerie.

Po přistání v Istanbulu jdu rovnou v tranzitní zóně do letištního salonku v Istanbulu v kterém to velmi žije (stejně i při zpátečním letu). Najdete zde dvě patra různých dekorací a stovky míst k sezení. Mimo jiné jsou zde i sprchy, biliard, piano, kino, knihovnu, obrovský výběr ovoce, bary a samozřejmě jídelnu s kuchaři.

Dálkový let z Istanbulu do Manily

Jednalo se o mou první zkušenost s jinou než economy třídou a tak jsem si celých 12 hodin letu nesmírně užíval. Celý úsek byl operován novým B777-300ER. Bylo mi skoro líto spát, ale nutno podotknout že na rovném sedadle skvěle ustlaném jako postel jsem spal vkuse 8 hodin což se mi nikdy předtím v letadle nepodařilo. Poprvé jsem tak vystoupil z letadla čerství a odpočatý.

Po vzletu, kdy Vás přijde osobně kuchař v plné výstroji přivítat na palubě a oslovuje Vás příjmením se cítíte jako v ráji. Perfektní jídlo i pití při celém letu bez omezení, příjemné ticho ve velkém prostoru který sdílí kromě mě ještě jeden pár působí opravdu zvláštně ve srovnání s dobytčárnou v zadní části letadla. Osobně jsem vždy stísněný prostor narvaný lidmi a s ječícími dětmi na letech do Asie vždy nesnášel. O to větší byl tentokrát kontrast při vystoupení z letiště v Manile a cestě do přelidněného a špinavého města.

Zpáteční let do Prahy

Cesta zpět probíhala velmi podobně s tím rozdílem, že jsem se zastavil ještě ve VIP salonku v Manile. Salonek byl samozřejmě ve srovnání s Evropou o několik kategorií horší, nicméně výborné špagety a kupodivu rychlý internet bohatě stačili ke spokojenosti.

  • Star Alliance (od r. 2008)
  • 293 destinací
  • přes 300 letadel
  • Praha – Istanbul: 3x denně s A321, A319, A320
  • IATA kód: TK | ICAO kód: THY

Fotogalerie

Čerstvé ovoce v salonku
Čerstvé ovoce v salonku
Vzdušnost byla pro mě v letadle novinkou
Vzdušnost byla pro mě v letadle novinkou
Snídaně při závěru letu z Istanbulu na Filipíny
Snídaně při závěru letu z Istanbulu na Filipíny

Malý jídelní lístek na letu Praha - Istanbul
Malý jídelní lístek na letu Praha – Istanbul (v pozadí welcome drink)
Záchod parádní nicméně na A380 nemá ani z poloviny
Záchod parádní nicméně na A380 nemá ani z poloviny
Navlhčený ubrousek před podáváním jídla byl na všech letech
Navlhčený ubrousek před podáváním jídla byl na všech letech

Hlavní chod na dálkovém letu z Istanbulu v B777-300ER
Hlavní chod na dálkovém letu z Istanbulu v B777-300ER
Východ slunce před přistáním nad Filipínami v prázdném Businessu
Východ slunce před přistáním nad Filipínami v prázdném Businessu
Hlavní jídelní i vinný lístek, kde zaškrtnete co byste si dali
Hlavní jídelní i vinný lístek, kde zaškrtnete co byste si dali

Prostírání v businessu je fantastické
Prostírání v businessu je fantastické
Samohrající piano bylo příjemným artefaktem
Samohrající piano bylo příjemným artefaktem
Plně polohovatelné sedadlo na dálkovém letu
Plně polohovatelné sedadlo na dálkovém letu

Snídaně na zpátečním letu do Turecka
Snídaně na zpátečním letu do Turecka
K entertainment systému dostanete i takováto sluchátka
Snídaně včetně teplých croissantů
Snídaně včetně teplých croissantů

Tradiční turecké pokrmy ve VIP salonku v Istanbulu
Tradiční turecké pokrmy ve VIP salonku v Istanbulu
Zajímavý interiér salonku na letišti v Turecku
Zajímavý interiér salonku na letišti v Turecku
Ze tří klasických sedaček udělají v businessu na letu z Prahy do Istanbulu jen dvě sedačky
Ze tří klasických sedaček udělají v businessu na letu z Prahy do Istanbulu jen dvě sedačky

Jídelní lístek na zpátečním letu do Prahy
Jídelní lístek na zpátečním letu do Prahy
První část snídaně na letu do Prahy včetně horké čokolády
První část snídaně na letu do Prahy včetně horké čokolády
Vizuálně nepříliš povedené nicméně vůbec nejlepší jídlo - sýrový závitek
Vizuálně nepříliš povedené nicméně vůbec nejlepší jídlo – sýrový závitek

Úno 11, 2023Tony



PC » Pro cestovatele » Turkish Airlines: má recenze Business class

3 komentářů Pro cestovateleLetectví, Turkish airlines
Mohlo by se Vám také líbit
 
Levná letenka z Prahy do Vietnamu
 
Turbulence v letadle
Komentáře: 3
  1. Pepa
    před 5 roky

    Rád bych věděl, na kolik vás tahle sranda vyšla? Cestuji zásadně v ekonomické třídě – letadlo považuji za pouhé přibližovadlo z bodu A do bodu B. Nicméně pokud by měl někdo zkušenosti i s eko. třídou u Turkish, budu rád, když se o ni s námi podělí. Díky. Pepa

    OdpověďZrušit
    • Radmila Vaněčková
      před 3 roky

      S Turkish jsem letěla eko. třídou v říjnu 2019 do Vietnamu. Letěly jsme s dcerou. Rok před tím ta samá destinace se společností Qatar. Protože jsme již věděla do čeho jdeme, připadalo mi lepší si rozdělit úsek letu na 2-3 hodiny + 11-12 hodin. Na dlouhý let jsme si u odbavení domluvily 2 sedadla u okna, věděla jsem, že jsou rozmístěna 2+4+2. Dále jsem před nákupem letenek zjišťovala sklopení sedadel. V letadlech Turkish bylo sklopení o pár centimetrů větší.
      Letos v dubnu poletíme s manželem na Bali, máme v plánu letět zase se společností Turkish, ale určitě v business třídě. Už máme vybrané letenky. Cena včetně zpáteční letenky bude cca 57 tis. na osobu. Cena není tak pohyblivá, jako u eko. třídy.

      OdpověďZrušit
    • Libor
      před 2 roky

      Je veliký rozdíl zda cestujete jen na dovolenou cestovat a poznat svět, nebo pracovně. Pokud cestujete na dovolenou a nebo můžete dorazit den předem než začnete pracovat v cílové destinaci asi bych také volil economy, ale pokud máte dlouhý let a potřebujete ihned na místě pracovat potřebujete dorazit svěží a odpočatý a pro toto je vhodná business třída.

      OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář


před 29 dny




Kdo jsme?

Hledáme pro Vás levné zájezdy & akční dovolenou s odletem (nejen) z Prahy. Naleznete zde také rady, tipy, cestopisy i průvodce po zemích.

Kontakty
  • mail: info@planetacestovani.cz
  • autor: redakční tým PlanetaCestování.cz
  • Privacy Policy
Nejnovější příspěvky
  • Kam v zimě k moři za teplem? – Což takhle Tenerife? 16.2.2023
  • Dovolená v SAE: Říše písku a slunce po celou zimu 13.2.2023
Právě se diskutuje
  • Tony: Ceny v Chorvatsku 2023
  • Kristina Pečlová: Regiojet: Kreditová jízdenka
  • Mirek: Recenze cestovní kanceláře A21
  • Tony: Váha zavazadla do letadla
2013 – 2023 © PlanetaCestovani.cz