PlanetaCestovani.cz
  • Fórum
  • Dovolená
    • Akční zájezdy
      • Autobusem
      • Dovolená s dětmi
      • Luxusní zájezdy
      • Poznávací zájezdy
      • Vánoce a silvestr
    • First minute
    • Last minute
    • Odlety do týdne
    • Super last minute
  • Letenky
    • Vyhledávač
    • Akční letenky
  • Odlety
    • Odlety z Prahy
    • Odlety z Brna
    • Odlety z Ostravy
    • Odlety z Pardubic
    • Odlety z Německa
  • Sledování letů
    • FlightRadar 24
    • Letiště Praha
      • Přílety odlety Praha
    • Zpožděný let
  • Kdo jsme
    • Poradna
    • Spolucestování
PC » Pro cestovatele » 8 největších lží letušek/stewardů

8 největších lží letušek/stewardů

Být dobrým palubním průvodčím, také znamená být dobrým lhářem. Jedná se o jedno z nepsaných pravidel pro tuto práci. Lžeme pasažérům od první chvíle kdy vstoupí na palubu „Srdečně Vás vítáme na palubě našeho letadla!“ – není to pravda. „Pokud potřebujete jakkoli pomoct, obraťte se prosím na naši posádku, rádi Vám pomůžeme.“ – není tomu tak. „Doufáme, že jste si užili tento let.“ – ve skutečnosti je nám to úplně jedno (pokud tedy nemáte v plánu napsat nějakou stížnost).

Bez ohledu na to jak špatný máme zrovna den, jak moc jsou na nás cestující nepříjemní, kolik máme problémů v rodině a hlavně jak moc se nám chce být zavřeni v trubce 12 kilometrů nad zemským povrchem, tak budeme pokračovat v zavedených tradicích „práce v oblacích“ s širokým úsměvem.

Přečtěte si nejčastějších lží, které uslyšíte v letadle. Kolik z nich jste už slyšeli?

8) „Není třeba se obávat, letadlo je v perfektním stavu!“

Ovšem mimo rozbité přepážky na zavazadla; nefunkční toaletu; ohřívač vody v zadní kuchyňce, který se přehřívá; voda kapající z klimatizace nad celou řadou číslo 30; a ani si nepřejte abych začínal o bezpečnostní pečeti (seal) u dveří 2L. Není se co divit, když je to letadlo téměř stejně staré jako skupina Rolling Stones a uletělo větší vzdálenost než reaketoplán k měsíci.

7) „To je normální – děje se to pokaždé.“

Ano, to říkáme. Pokud se jedná o zvláštní zvuk – slyšíme ho poprvé. Ten zvláštní smrad – nikdy předtím jsme ho necítili. A pokud se jedná o opravdu těžkou turbulenci – je to pravděpodobně největší turbulence, kterou jsme zažili. Nicměné ať jsme jakkoli vystrašení, vždy máme dokonalý úsměv, který nemizí.

6) „Bohužel, nic nám už nezbylo.“

V první řadě jde o to jakým stylem si o to říkáte (Zda Prosíte?). Pravděpodobně to totiž máme v nějakém jiném vozíku nebo až vzadu v kuchyňce. Pokud nás tedy nezastihnete ve velmi dobré náladě – což se stane málokdy – tak si raději vyberte něco jiného co mám ve svém vozíku či na tácku.

5) „Není to žádný problém.“

Bude to problém! Ať už se zeptáte na cokoliv a dostanete tuto odpověď, znamená to sice že mám deset dalších činností – i přesto vám ty zatracené noviny přinesu. Parkování na Letišti Praha zdarma

4) „Děkujeme, že jste využil naší letecké společnosti.“

Jo jo, tisíceré díky. Kdybyste neletěl s námi, přišli bychom o práci – bla bla. Pravdou je, že bychom byli raději kdybyste zůstali doma. Prázdné letadlo je šťastné letadlo.

3) „Miluji svoji práci!“

Nesmíte se mě ptát po čtvrtém úseku při letu z Burgasu do Prahy nebo po nočním Tel Avivu. Neptejte se mě ve chvíli kdy jsem se musel vypořádat s opilým cestujícím, uřvaným děťátkem, nabubřelými piloty a zákeřným kolegou v kuchyňce. Ale když se mě zeptáte na plážovém lehátku s koktejlem v ruce po 4 dnech v Karibiku… Ano, miluji svoji práci!

2) „Je mi fajn.“

Pravděpodobně není. Na tento let jsem byl přidělen 90 minut před odletem. Mám za sebou tedy jen minimální odpočinek po posledním letu a nic jsem nejedl, protože jsem většinu z jedenácti hodin od návratu z posledního letu spal.

Opět na mě leze chřipka – daň za to, že pracuji v prostředí z recyklovaného vzduchu a každý den přijdu do kontaktu se stovkami cizích lidí. Potřebuji splatit hypotéku a tak se bojím že o práci přijdu – proto létám i nemocný. Aneb člověk má hned chuť stát se letuškou, že?

A jako největší lež palubních průvodčí se stává fráze…

1) „Omlouvám se.“

Neomlouváme, protože to obvykle není naše chyba. Proto, proč bychom se měli sakra omlouvat za něco co není naší chybou?! Omluva je nejlepší cesta jak umlčet cestující. To jim dává pocit, že vyhráli a činí to náš život jednodušší. Ano, omlouvám se, že je let zpožděný (kvůli špatnému počasí). Omlouvám se za toho zmateného řídícího letového provozu na letišti v Paříži nebo za pozemní personál na letišti ve Španělsku, který stávkuje.

Omlouvám se, že nám došlo kuřecí, vím, že je to má chyba a že mám sakra na starosti objednávání cateringu pro celé letadlo. Samozřejmě bych se měl pořádně omluvit za Heathrow, které má v limitech povolen jen 1 cm sněhu na vzletové a přistávací dráze. Je mi líto, že technici spravují rozbitý motor na pravém křídle, ale říkám si že je lepší mít porouchaný motor zde, než 12 kilometrů vysoko.

Úno 11, 2023Tony



PC » Pro cestovatele » 8 největších lží letušek/stewardů

4 komentářů Pro cestovatele, Zajímavosti
Mohlo by se Vám také líbit
 
Jízdenky po Anglii za 0 Kč
 
Ostrov Bali: ★★★ Zájezd na 10 dní (skvělý hotel) – 23.990 Kč
Komentáře: 4
  1. Zdeněk
    před 3 roky

    Není co dodat , létám již léta a zažil jsem pády s letadlem , příjemné letušky , ale i neurvalé ze země zvané USA – nikde jsem tak arogantní personál na palubě nepotkal . Jinak o jídle lhaní…. kdo to neděláme v běžném životě , tak proč to nedělat za peníze . A že taky toto jsou lidé se svými emocemi … musí ??? Musí se doletět , zbytek je bezpředmětný , proto si dělám leteckou licenci a sháním nejdostupnější vlastní letadlo , aby mi má letuška přinesla alespoň teplou kávu a nepolila mne a neřekla omlouvám se , ale to se někdy stává . Doporučuji létat společnostmi z Dubaje atp. a první třídou , ale i se sprchou , letištěm- popř. aby mne obsluhovala letuška nudistka , masáž za letu ……

    OdpověďZrušit
  2. Jarka
    před 3 roky

    Článek mě překvapuje pouze tím, ze ho někdo zveřejnil … tedy někdo z branže je to hodně citlivé téma. Nicméně od určitě doby létám několikrát do roka a uvědomuji si zcela zřetelně, jak moc náročné povolání to je. Bez urážky v podstatě svačináři s omezeným prostorem k tomu dělat svou práci, se spoustou jistě náročných povinnosti, které člověk nevidí a ve společnosti tlupy lidi, kteří za své peníze očekávají stokrát víc než jde v těchto podmínkách poskytnout. Opravdu není asi co závidět. Raději si ušetřit a vyzkoušet si to z té druhé strany – cestující

    OdpověďZrušit
  3. Klára
    před 5 roky

    Také jsem se při čtení velmi pobavila. Jinak co se týče lidí, kteří mají v letadle strach – kdysi jsem četla zajímavou poučku. V případě nějaké neobvyklé situace stačí sledovat emoce stevardů/stevardek. Pokud jsou v pohodě, o nic nejde. A pokud ne…můžete začít panikařit :-D

    OdpověďZrušit
  4. Michaela
    před 8 roky

    Super článek, pobavil mě :)

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář


před měsícem




Kdo jsme?

Hledáme pro Vás levné zájezdy & akční dovolenou s odletem (nejen) z Prahy. Naleznete zde také rady, tipy, cestopisy i průvodce po zemích.

Kontakty
  • mail: info@planetacestovani.cz
  • autor: redakční tým PlanetaCestování.cz
  • Privacy Policy
Nejnovější příspěvky
  • Kam v zimě k moři za teplem? – Což takhle Tenerife? 16.2.2023
  • Dovolená v SAE: Říše písku a slunce po celou zimu 13.2.2023
Právě se diskutuje
  • Tony: Ceny v Chorvatsku 2023
  • Kristina Pečlová: Regiojet: Kreditová jízdenka
  • Mirek: Recenze cestovní kanceláře A21
  • Tony: Váha zavazadla do letadla
2013 – 2023 © PlanetaCestovani.cz