Vzor reklamace zájezdu spolu se znalostí kdy, co a jak reklamovat je jediným způsobem jak získat svět své peníze vynaložené na něco co jste neobdrželi.
Reklamace zájezdu: posouzení případu ZDARMA ⇒
Jak na stížnosti? • Vzor reklamace • Nový občanský zákoník • Frankfurtská tabulka
Realizace zájezdu je komplikovaná událost, která se sestává z mnoha dílčích služeb, kdy nedostatky v každé z nich mohou Váš zážitek velmi pokazit a v krajním případě se z toho může stát doslova otřesný zážitek. Jak postupovat a jaká pravidla při reklamaci platí?
Jak na stížnosti?
- co je možné, řešte ihned na místě
- reklamaci musíte vznést nejpozději 30 dní po návratu (čím dříve, tím lépe!)
- reklamovat můžete pouze to co je napsáno ve Smlouvě o zájezdu nebo v Potvrzení zájezdu
- reklamaci vzneste u subjektu CA/CK, kterému jste za zájezd platili
- dokumentujte všechny nedostatky (fotky, doklady, video, podepsaná potvrzení)
- nelze reklamovat problémy způsobené třetí stranou (problémy na plážích, počasí apod.)
- pro stanovení výše kompenzace se řiďte Frankfurtskou tabulkou
Vzor reklamace
Vždy se obraťte na cestovní kancelář nebo cestovní agenturu u které jste svůj zájezd platili, nikoliv tedy na pořadatele (např. pokud je pořadatelem Fischer, ale zájezd jste platili a smlouvu podepsali s CK Invia obraťte se na Invii). Využít přitom můžete osobní nahlášení na pobočce, kde s Vámi vyplní formulář reklamace zájezdu nebo můžete využít zaslání vzoru na emailovou adresu či poštou na poštovní adresu společnosti.
Nový občanský zákoník
Hlavní novinky v novelizaci občanského zákoníku jsou dvě a to konkrétně:
- aby byla smlouva platná není nutné ji podepisovat, za souhlas s podmínkami ve smlouvě se bere samotný akt zaplacení (i jen zálohy)
- nově se pracuje s pojmem zkažená dovolená
Ještě před zaplacením musí mít klient k dispozici veškeré informace pevně napsané černé na bílém ohledně pořadateli zájezdu, platbě zájezdu, podmínkách stornování, způsobů podání reklamace, službách i hotelu. Pokud něco z toho po zaplacení nebude sedět doporučuji ihned přistoupit k reklamaci zájezdu a i pokud to bude na hraně alespoň to zkusit.
Frankfurtská tabulka
Frankfurtská tabulka slev je v celém cestovním ruchu osvědčeným měřítkem pro stanovení výše odškodnění při problémech během dovolené. Pokud již máte v plánu podat reklamaci zájezdu přečtěte si samostatný článek na téma slevové tabulky a konkrétní formulace stížnosti.
Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 11.2.2023