<b>PlanetaCestovani.cz</b>
  • Akční zájezdy
  • Sledování letů
  • Letecký provoz
  • Přílety / Odlety
  • Letiště online
  • Poradna
PC » Pro cestovatele » Reklamace zpoždění letu

Reklamace zpoždění letu

Jak správně reklamovat zpoždění letu Smartwings, Rynair, Wizzair a jak zjistit jaké je zpoždění konkrétního letu? Ke zpoždění v letecké dopravě může dojít ze stovky důvodů. Ačkoliv se stále jedná o nejefektivnější, nejrychlejší a nejluxusnější způsob cestování zejména na dlouhé vzdálenosti, má i své nevýhody.Zpoždění letu

Chci požádat o kompenzaci za zpožděný let ⇒

Povinnosti letecké společnosti | Má zkušenost | Rady + tipy | Zajímavosti

Jednou z nich je velká závislost na letištích, veškerém obsluhujícímu personálu či klimatických podmínkách. Jak postupovat při zpoždění letu ve 4 krocích přehledně a jednoduše se dočtete v samostatném článku.

Povinnosti letecké společnosti

Každá letecká společnost se sídlem v EU či pokud odlétá či přilétá na letiště na území Evropské Unie má povinnosti v případě zpožděného letu. Vždy se v případě problémů musí o své cestující náležitě postarat (stravování, nápoje nebo případně ubytování). Platí následující pravidlo o zpoždění:

  • délka letu do 1.500 km a zpoždění od dvou do tří hodin
  • délka letu od 1.500 km až do 3.500 km a zpoždění mezi třemi až čtyřmi hodinami
  • délka letu vyšší než 3.500 km a zpoždění čtyři a více hodin

⇒ Právě v těchto případech máte nárok na stravování a případně ubytování. A to ať došlo ke zpoždění letu z jakéhokoliv důvodu (i pokud to letecká společnost nemohla ovlivnit). Pokud se Vám voucheru či stravy nedostává obraťte se na místě na zástupce letecké společnosti (či například na informace).

Kdy lze reklamovat let?

Reklamovat let a získat tak finanční kompenzaci můžete pouze pokud byl let zpožděn z důvodů jako je stávka zaměstnanců letecké společnosti, která daný let provozuje nebo například kvůli technickým problémům jejich letadla. Současně se musí jednat o lety v rámci EU nebo při příletu do/z letiště v EU.

Má zkušenost

Osobně jsem se jako stevard setkal hned s několika důvody zpoždění. Nejčastější důvod by nezasvěcený člověk asi těžko uhodl. Letecké společnosti totiž svá letadla obvykle udržují neustále v pohybu a každý prostoj znamená finanční ztrátu. Proto jsou letové plány pro každé letadlo našlapané za sebou a přesně navazují (letadlo letí z Prahy do Řecka, na letišti je 50 minut a odlétá opět zpět do Prahy, v Praze je 50 minut na zemi a následně odlétá do Paříže… a tak pořád dokolečka).

V návaznosti na to jsou plánovány posádky, které se mezi lety vždy vystřídají v bázovém letišti v našem vzorovém příkladu na letišti v Praze. Inu a představte si, že letecká společnost takto organizuje 50 letadel a nastane jediný problém. V tu chvíli se spustí řetězová reakce, kdy jsou letadla i posádky různě dle situace přehazována.

Rady + Tipy

Ano, právě tento popsaný příklad byl a je nejčastějším způsobem zpoždění letu (případ výše byl popsán pro leteckou společnost Smartwings, ale věřte že podobné to bude u všech leteckých společností). Zejména v oblasti Středomořského moře mají země velmi laxní přístup k dochvilnosti, v letecké dopravě nevyjímaje.

Problémy nastávají například při nedostatku transportních autobusů mezi stojánkou letadla a odletovou halou, nebo při nedostatku plnících cisteren či personálu. K těmto problémům dochází zejména při špičkách v nejrušnějších hodinách dne. Tyto problémy očekávejte například na mezinárodním letišti v Římě nebo v Paříži Charles de Gaulle.

Zajímavosti

Se zpožděním letu byste měli preventivně vždy počítat a být patřičně vybaveni. Při cestování s dětmi mít právě pro tyto případy vše potřebné. Současně být vybaveni informacemi o Vašich právech, kdy můžete získat například finanční kompenzaci v řádech desítek tisíc korun. Specifickým případem je zrušení letu a zkažená dovolená – v obou těchto případech také můžete uplatnit nárok náhrady škody, pokaždé za zcela jiných podmínek.

Jak vyzrát na reklamaci za zpoždění letu u Smartwings?

Česká letecká společnost Smartwings má sice na svém oficiálním webu formulář pro zažádání vyplacení odškodnění při velkém zpoždění letu. Podobně jako například Ryanair ovšem málokdy kompenzace vyplácí a je třeba se obrátit na právnickou firmu.

Kde vyplnit online formulář s žádostí o kompenzaci?

Šestikrokový přehledný formulář s žádostí o vyplacení kompenzace za zpožděný let najdete v odkazu v článku. K vyplnění budete potřebovat číslo letu, datum konání letu a Vaše kontaktní údaje.

Úno 11, 2023Tony Dvořák

Oficiálním autorem a garantem článku je Tony. Aktualizováno dne 19.6.2024

PC » Pro cestovatele » Reklamace zpoždění letu

Mohlo by se Vám také líbit
 
Zpožděný & zrušený let • Co dělat a jak postupovat?
 
British Airways – zpoždění a zrušení letu (zavazadla)
Komentáře: 1
  1. Milan
    14.1.2024 v 12:15

    Jak mám postupovat u zpožděného letu, který jsem si ovšem nezakoupil sám, ale byl v rámci zájezdu s cestovní kanceláří? Mám kontaktovat nejprve pořádající cestovku nebo se můžu obrátit rovnou na aerolinku? Díky Milan

    OdpověďZrušit

Pro napsání komentáře musíte být přihlášen. - Přihlásit se


blank
Tony Dvořák

Hledám levné zájezdy

11.2.2023

Hledáme pro Vás levné zájezdy & akční dovolenou s odletem (nejen) z Prahy. Oficiální cestovatelské informace, průvodci a cestopisy.

  • mail: info@planetacestovani.cz
  • autor: redakční tým PlanetaCestování.cz
  • Privacy Policy // O nás
  • Zpožděné & ztracené zavazadlo: Kompenzace až €1,250
  • Dny NATO Ostrava 2024 – Kvůli povodním ZRUŠENO
  • Zavřeli plačící dítě v letadle na WC
  1. Braunfuchsová: Lázně Buk (Bukfurdo) – Termální lázně Maďarsko
  2. Dušan: ZOO v ČR – Seznam, mapa (+ Nejlepší ZOO)
  3. Jarek: Vízum na Kapverdy (taxa/poplatek)
2013 – 2024 © PlanetaCestovani.cz